Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår skal jeg indberette moms?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Startede min virksomhed feb. 2016 - hvornår skal jeg indberette moms

På forhånd tak. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:05

Hvis du er momsregistreret så skulle det have været den 1. juni 2016.

Hvis du ikke er momsregistreret skal du lade dig momsregistrere, hvis din omsætning overstiger 50.000 kr. inden for 12 måneder. Det gælder også hvis der er udsigt til at grænsen overstiges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47

Momspligt indtræder så snart det er åbenlyst for dig, at din omsætning af momspligtig aktivitet overstiger 50.000 kr på enhver 12 mdr periode, frem og tilbage

Hvis vi forestiller os du har omsat for over det siden feb 2016 så skulle det være sket så snart det måtte ha været åbenlyst for dig, og eller kan du får moms af al omsætning inden du registrerede og en bod på samme beløb

Når du er momsregistreret, så vil du første gang skulle indberette moms efter slutingen af det første kvartal efter registreringnen, og så i første omgang hvert kvartal

Momspligt: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Sep 15
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 05:51

Tak for jeres svar. Men jeg er momsregisteret og har 1 gang før indbrettet moms, da jeg faktisk blev mindet om det af et Facebook-opslag fra dig, John. (tak). Det jeg bare ikke kan finde ud af, er en dato på, hvornår jeg senest skal indberette moms i forhold til, hvornår jeg har startet mit selskab

Mvh. :-) 

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:49

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40

gallup0938:

Tak for jeres svar. Men jeg er momsregisteret og har 1 gang før indbrettet moms, da jeg faktisk blev mindet om det af et Facebook-opslag fra dig, John. (tak). Det jeg bare ikke kan finde ud af, er en dato på, hvornår jeg senest skal indberette moms i forhold til, hvornår jeg har startet mit selskab. 

Mvh. :-) 

første gang efter det første kvartal efter du har stiftet slutter - dernæst hvert kvartal i stiftelsesåret og året efter

Her er alle frister- moms, skat mm 2017 http://johnhannover.blogspot.dk/2015/01/momsfrister.html 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)