ulovligt eller lovligt ?
det burde da være lovligt ? men vil gerne lige være sikker |
Sandsynligvis ulovligt - uden udtrykkelig tilladelse.
ulovligt eller lovligt ?
det burde da være lovligt ? men vil gerne lige være sikker |
Sandsynligvis ulovligt - uden udtrykkelig tilladelse. |
http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen
er det så heller ikke lovligt at skrive efter ? :S selv om det jo sådan set er det samme |
Hvis du formulerer tingene selv (og det er et emne, som er alment kendt), så er det dig der har ophavsretten. Fx kunne du skrive om 2. verdenskrig - hvis du selv havde formuleret teksten, og ikke direkte skrevet af eller støttet dig for meget til en, så ville du have ophavsretten. |
Jeg ved ikke om det er lovligt eller ulovligt, men du skal ihvertfald være opmærksom på en egentlig Copyright. Personligt synes jeg at du skal lade være, det er både umoralsk og kan potientelt skade dig selv. Jeg tænker især på Søgemaskineoptimering, hvor vi arbejder med udtrykket "duplicate content", altså duplikeret indhold. Søgerobotterne opfatter simpelthen den originale og kopi siden som identiske, hvilket kan resultere i en dårligere indeksering. Så får din egen og "offerets" skyld, så lad være! |
Du må dog gerne fortolke teksten og omskrive den, som din egen. |
> det burde da være lovligt ? Mener du virkelig, at folk ikke skulle have retten til de værker de selv fremstiller? Har du noget imod jeg kommer forbi og snupper nogle af dine ejendele? Nej, vel :) |
Der er stor forskel i mine øjne på egendele og tekst. Synes bare ikke man burde gøre det ulovligt og tage tekst fra andre da tekst jo er så. Ja hvad skal man kalde det :)
|
<--- Og du arbejder med søgemaskineoptimering siger du?
Jimmy |