Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisangivelse af butik og webshop - hvordan???

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nogen som kunne forklare mig hvordan jeg sætter en pris på  min butik og webshop hvis jeg gerne ville sælge det samlet?

Hvordan tager man udgangspunkt i indskuddet i butikken, inventar, kundekartotek, omsætning, beliggenhed og webshoppens eksistens osv. Beregningen skal være plus varelager, da varelager er enormt og måske ikke det som de nye gerne vil forsætte med, men hvordan ville i lave beregningen?

Hvem får man til at hjælpe til med salget hvis man ikke selv kan "hitte" ud af den slags og har det nogen betydning rent salgsmæssigt at det er et ApS?

God dag til alle og på forhådn tak for svar og hjælp.

Tilmeldt 11. May 14
Indlæg ialt: 235
Fra  Basic Style Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange måder at gøre det på.
Husk på man sælger ikke på bagrund af tidligere resultater, men på fremtiden resultater.

Mange investorer/købere går til start op i, hvor lang tid tager det før investeringen(købet af din virksomhed) er tilbagebetalt, her kan bruges pay-back metoden(hvis man er doven) eller en modificeret pay-back metode. Om det er 5 eller 30 år kommer an på branchen og fremtidsmulighederne/risiko.

Som helt basis, kan du overveje at se programmet "løvernes hule" gratis på DR1, der er nogle guldkorn imellem, hvordan man tænker ved en prisfastsættelse. 


Men jeg vil klart anbefale, at få professionelt hjælp til det, så der ikke sker fejl i den administrative del af arbejde.

Professionel hjælp til bogholderi, strategi eller værdiansættelse.

http://aktievaluation.ml/

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit varelager, som er meget stort, ikke er del af en fremadrettet forretning så ville kunne man overveje at sælge det separat, såfremt ApS ikke overtages. Køber vil ikke give meget for et varelager vedkommende ikke kan bruge aktivt.

Spørgsmålet er så hvad resten af forretningen består af. Er der dropshipping varer der sælges, eller skal der bygges en ny forretning op med nye produkter?

Tilgangen må være at se på det afkast som forretningen kan give på sigt. Hvad viser realistiske budgetter de kommende år, og hvordan er udviklingen i budgetterne i forhold til forretningens historik.

Investerer jeg x antal kroner i din butik, så har jeg en forventning om et afkast over x år på i alt x%. Skal jeg selv arbejde fuldtid med butikken så skal der selvfølgelig være plads til min løn også. Dette er en tilgang til at værdiansætte virksomheden.

At se på værdien af inventar, lager etc isoleret nytter ikke. Kan indtjeningen ikke bære deres værdi, og er de nødvendige for fortsat drift, så trækker det ikke prisen på forretningen op.

Overdragelse af anparterne i dit ApS er umiddelbart den enkleste løsning når forretningen skal overdrages, da man kan fortsætte driften umiddelbart efter overdragelsen. Overtager man en enkeltmandsvirksomhed eller alene aktiviteterne i et ApS, så skal køber have lavet nye aftaler med diverse tredjeparter for at fortsætte med aktiviteten. Fordelen for køber ved kun at overtage aktiviteter etc fra ApS er at vedkommende ikke overtager div forpligtelser og risici som ApS kan have pådraget sig.

Jeg ville tage fat i noget rådgivning når du skal have set på værdiansættelsen af din virksomhed. Tag evt fat i din revisor i første omgang og få vedkommende til at komme med nogen input til dine overvejelser.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)