Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbedringer søges til smukbutik

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har webshoppen www.smukbutik.dk , og vil gerne have nogle gode råd til design.

Jeg påtænker at få en fotograf til at tage nogle billeder, er det bedst med miljø, eller kun rene produkt billeder.

Virker navnet smukbutik amatøragtigt og er der nogle der har et bedre foreslag til et navn. I nærmeste fremtid vil vi kun sælge

keramikprodukter og jeg havde tænkt på et navn som keramikladen.

Håber på nogle gode input.

De bedste hilsner 

Per Kristensen

SmukButik 

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 15:36

Hej Per,

Jeg vil starte med at sige at jeg ikke på nogen måde er prof. til webdesign eller lign. så min kommentar er udelukkende set fra en evt. købers øjne.

Jeg mener egentlig at du har en helt ok "standard" butik, men det er desværre meget vanskeligt at koncentrere sig om produkterne med den baggrund du har på siden, men jeg gætter på at der er en mening med at du har valgt netop DEN baggrund??

Mvh

Lars 

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:37

Hej Per.

Jeg kan nemt koncentrere mig trods polka prikkerne, men det er nok rigtigt, at du ville få mere ro på med en ensfarvet baggrund.

Jeg undrer mig dog lidt over, at alt jeres keramik er blåt. Selv kan jeg også godt lide farven, men mon ikke I ville sælge mere, hvis der også var noget til det hvide køkken eller den grønne stue ?

Du har nogle fine illustrative billeder, der hvor produktet fylder det meste af billedet, men det går ikke så godt med de produkter, der er fotograferet skævt på et stendige. disse bør du enten rette op eller udskifte. Måske kunne du dække et flot kaffebord med dine varer og tage nogle lækre billeder her. Så er det nemmere at se kopper, kander og kar hjemme i sit eget hjem for sig.

Smukbutik lyder amatøragtigt - når du nu selv spørger. Til gengæld er Keramikladen et godt navn, som du bør få skiftet til hurtigst muligt. Det fortæller, hvad det hele handler om.

Jeg kan se, at du sælger nogle smukke vandingskugler. Jeg sælger også vandingskugler, som til gengæld er rigtig rigtig grimme. Da jeg gik på jagt efter disse i sin tid, ville jeg også have haft dem enten i glas eller klare. Dette blev jeg frarådet, fordi sådanne kunne virke som brandglas. Jeg ved ikke, om dine kan det, men det er da værd at være opmærksom på.

Og så bare et nysgerrigt spørgsmål til sidst: Hvordan får du dine produkter bragt ud uden skår med den håndtering man ofte oplever af ens pakker ?

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Tilmeldt 18. Jan 08
Skrevet kl. 22:48

Hej  Lars

Tak for svaret. De blå prikker 'Går igen' på flere af produkterne. De er nok for store og dominerende som baggrund, så jeg vil overveje en ensfarvet

baggrund.

Mvh.

Per

Tilmeldt 18. Jan 08
Skrevet kl. 23:05

Hej Diane

Mange tak for de gode råd.  Keramikken er mest i hvide og blå nuancer da mange vælger at kombinerer mønstrerne. Jeg har ikke mange problemmer

med at keramikken/stentøjet går i stykker, fordi det er et meget stærkt produkt, men det er også pakket efter alle kunstens regler.

Vandingskuglerne er mundblæst med en rudet effekt, så de virker ikke som et forstørrelses glas. Hvis du er interreseret må du gerne få nogle eksemplarer.

De venligste hilsner

Per

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:47

Ja, smukbutik.dk dur ikke som navn. Prøv også at gang dine priser med 2 og se hvordan det påvirker bundlinien. Dine priser er næsten for lave, så man overvejer om denu virkeligt kan være kvalitet. Folk ved at kvalitet koster, og opfylder deres behov for at få noget specielt. Dette behov frarøver du dem hvis prisen er for lav. Væk med "Direkte import = besparelse på 25 til 50 % i forhold til øvrige forretninger". Det er et cool salgsargument hvis du sælger iPods, men du har ingen konkurrenter. Hvis kunden kan lide dine varer kan de ikke trykke "back" og finde den næste leverandør i Google - der er ingen. Du sælge roplevelser og ikke service. Skriv evt ud for hvert produkt hvilket land de er produceret i. Det gør produktet mere nærværende.

Mvh Jesper
Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 10:05

120% enig i, at dine priser er for lave. Det lyder måske vanvittigt i dine ører at lave sådan et tiltag, men Jesper har fuldkommen ret.

Jeg sad faktisk selv igår og var ved at finde nogle ting i butikken, som jeg godt kunne tænke mig. På et tidspunkt kom jeg dog til mig selv og fandt ud af, at jeg faktisk ikke lige vidste, hvor i skabene jeg skulle stille grejet. Dette var den ene faktor. Den anden var, at tingene var for billige. Mine tanker fløj så til Letland, Tjekkiet o.l. lande, og pludselig var lidt af glansen gået af.

Så prøv det en uges tid eller to - Du kan jo altid vende tilbage til det oprindelige.

Og til alle aminoerne: Så er det nu, der skal handles, hvis I skal have smukt keramik til foræringspriserSmile

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Tilmeldt 18. Jan 08
Skrevet kl. 10:59

Meget interessant betragtning om prisen. Jeg vil prøve at sætte den op  i forbindelse med udskiftning af navnet.

Det er lækkert at få en god respons fra jer

Bedste hilsner

Per

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:10

Jeg vil gerne udfordre tesen om at smukbutik.dk ikke dur som navn. Det er da ganske rigtigt ikke det mest sigende navn ift. dine produkter, men det er så ikke første gang at en virksomhed slipper afsted med at drive en fornuftig forretning uden at der umiddelbart kan associeres noget til firmanavnet.

Hvordan finder du dine kunder? Hiver du dem ind via søgemaskiner mener jeg du skal tænke dig om en ekstra gang inden du skifter navnet ud. Google har feks. indekseret 137 af dine sider, og du ser jo ud til at have gjort dig nogle fornuftige tanker om titles m.m.

Jeg ved godt der er tekniske løsninger på dette, men hav det lige med i dine overvejelser.

Mvh

Claus

Fra københavn ø
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:12

Hej Per

jeg vil gerne kommentere på din website helt gratis - og meget gerne komme med forslag til ændringerne/forbedringerne - dog mod betaling.

(om mig: Jeg er uddannet grafisk designer/art director og har været i branchen i 7 år, foruden 3 års uddannelse) 

Du skal ikke tage dig af den måske hårde tone, det er blot kommentarer du kan tage til overvejelse:

1) Du er selv i tvivl om navnet. Hvad er det du vil signalere? Ved at sige SmukButik - putter du en bestemt mening ned over forbugeren og det er ikke sikkert alle er enige (smag og behag). Smukbutik - det kunne være en stylist der hjalp med butiksindretninger? Er det din butik der er smuk?  

2) Konceptet - der er keramik, olielamper og blomstervandere. Kan du give nogle ord der binder dem sammen? Er alt håndlavet (arts and crafts agtigt eller?)

Tænk i universer - både mht navn, logo, og opbygning af hjemmeside. så finder du ud af hvad der er rigtigt. Prøv at fuldende sætningen: "Jeg sælger ikke keramik, jeg sælger .........". Der er mange der sælger keramik, men hvad er det for et univers der gør, at man får en historie med gennem dine produkter. Et gammelt eksempel indenfor branding er Absolut Vodka. Deres sætning er Vi sælger ikke vodka - vi sælger mode....". De er selvfølgelig på et helt andet niveau, men det fungerer i praksis ligemeget hvor stor/lille virksomheden er.

På denne måde finder du også ud af hvilke produkter der kan sælges sammen, og hvilke du måske ikke bør have i sortimentet, da de forvirrer budskabet. (eks. hvis du vælger keramikladen assosierer kan man det med "landet, noget nostalgisk, groft, keramik, hø, halm, ....etc).

3) billeder: Et tip kunne være at du både har closeup fotos af dine produkter så man fornemmer strukturen og så nogle imagebilleder hvor du har stylet en opstilling så forbrugeren kan sætte produkterne ind i en livsstil sammenhæng...

Har du lyst til proff. rådgivning/layout er du velkommen til at kontakte mig. Held og lykke med projektet :)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)