Jeg benytter mig for tiden af en freelancer, der ikke er momsregistreret og har brug for at vide, hvor meget hun kan fakturere for, uden at være momsregistreret. Jeg mindes noget om, at det var 40.000 kr. årligt, men også at der var snak om, at det blev sat op. Er der nogen der kan det eksakte tal? På forhånd tak. |
Hvor meget må man fakturere for, når man ikke er momsregistreret?
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Dato: 2/26/2006 11:28:25 PM Forfatter: Marcel Fuursted Optil 50.000 kr årligt må du tjene før du SKAL momsregistreres. Men dette beløb er stadig skattepligtig
![]() Tæt på. Der er en væsentlig forskel på at tjene 50.000 og omsætte for 50.000 - og man skal nu engang registreres allerede når man omsætter for 50.000 |
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Er det helt rigtigt? Nu står jeg lidt i situationen og er ved at se hvad jeg kan finde ud af. Efter hvad jeg kan google mig til se, er det ikke helt så enkelt? Hvad jeg fandt var at der var en højere grænse (300.000kr) samt førstegangs salg af egenskabte produkter fra en kunstner får 20 procent rabat på det momspligtige beløb. Må dog nok indrømme at told og skatte papirer ikke ligefrem er læs-let pixiebøger, så kan da ske at jeg tager fejl. |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)