Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

alternativer til mindreårige

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer,
min ven og jeg er ved, at starte en virksomhed, men der er bare det problem, at når vi skal søge om tiladelse til et cvr nummer, er sandsynligheden for, at vi kan få lov til at starte en i/s ikke særlig høj, og vi vil selvfølgelige gerne begge eje 50%. så er der nogen herude som kunne komme med en ide til et alternativ?

tak på forhånd:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du har ret - det er klart vanskeligere idag at få dispensation til I/S end til enkeltmands, da statsamterne ikke gerne giver forældre solidarisk ansvar

Eneste alternativ er så dyrt

En forældre stifter IVS og sælger anparterne til jer med det samme, men forsætter som direktør til I kan tage over som 18 årige. I ansættes og får løn for arbejdet

Banken kan være besværlig med ejere under 18 - check det upfront

Stiftelse omkring min 670 kr + til lidt hjælp ofte 2.000 kr Omkostning årligt til direktøren og jer som ejere og ansatte til f.eks. lovpligtig arbejdsskade uanset omsætning og løn - regn samlet 5.000 - erhvervskonto i bank - kunne let være 2.000 - evt årsrapport og selskabsselvangivelses hjælp ?? kr  - for forældren betyder det det er klogt at checke med dennes arbejde om det er OK denne er direktør i selskab - og dagpengeret vil forsvinde til en anden direktør er indsat hvis det bliver aktuelt. Fortryder i er lukning en langsom procedure (læs 6-9 mdr) - meget mere om løsningen her: http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fedt, at I vil starte selvom alderen er imod jer. 

Jeg ser egentlig intet behov for at supplere, eftersom John forklarer det perfekt.

Dog tillader jeg mig at komme med et lille råd, jeg har lært: Brug al den tid, der bruges til at vente på at få CVR, til at skabe gode vilkår, når I skal starte jeres virksomhed. Snak med folk, der kan hjælpe jer. Kom igang med hjemmeside, hvor I evt. kan samle e-mailaddresser. Ingen grund til at gå og vente. 

Se evt. her: &t=60s">

&t=60s

Og gi´ den så gas, selvom I er unge!!! :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)