Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beregning af løn efter skat, moms & fee til den virksomhed jeg køre igennem

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Har et spørgsmål, hvor meget skal jeg ligge til side hvis jeg for ex. 2365 kr. for en opgave.

2365,00 kr. - 28% fee til virksomhed = 662,20 kr.

1702,20 kr. - 25% moms = 340,56 kr.

1362,24 kr. - 8% am-bidrag = 108,98 kr.

1253,26 kr. - 38% skatteprocent = 476,24 kr.

777,02 kr. til udbetaling på ens konto?

Er det rigtigt forstået jeg ville få 777 kr. udbetalt for denne opgave eller har jeg for stået noget forkert er enkeltmandvirksomhed.

Håber i kan hjælpe med om det er rigtig og eller forkert opstillet.

Mvh

Sebastian

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:54

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 12:11

28% fee til virksomhed -??? som enkeltmandsviksomhed bliver alle indtægter regnet sammen, som personlig indkomst.

Moms kommer først (hvis du er momsregistreret): 473 kr

Resten er personlig indkomst (minus vare indkøb osv), som du betaler skat og AP af.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12

Hej

Din rækkefølge er ikke god..

Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:27

Jeg er moms reg. for ved jeg når over de 50.000 kr. i omsætning

Og de 28 % er fordi jeg har fået noget arbejde igennem et andet firma son tager 28% af opgaven

Hvordan skal jeg så sætte det op - har ingen udgift på denne opgave

Jeg for 1702,80 kr. for denne opgave 

Lad os sige jeg for 20 af denne opgave som samlet giver 34.056

Og det er så min månedsløn, hvor meget kan jeg så udbetale til mig selv efter 25 % moms, 8% am-bidrag & 38% skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46619
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58

hele den pris du tager til din kunde skal du lægge moms på - også den del du skal af med i "fee" hvis det er dig som fakturerer. Så kan f.eks. den der skal have fee sende dig en faktura med moms og den moms har du så fradrag for. I praksis er det derfor kun de 1702,80 du har som momsudgift - din fee er en udgift - normalt med moms her når I begge er momsregistrerede

så har du 1702,80 netto med moms eller rent netto uden moms 1.424 kr og hvis du i forvejen har brugt dit fradrag så betaler du samlet ca 42% skat af det og står med 826 kr i hånden

Du kan ikke lægge 8 + 37 sammen som am bidrag og skat da du ikke betaler skat af det som du har i am bidrag - så ca 42% skat samlet hvis du har brugt dit fradrag på anden indtægt - De 42% af din indtægt (efter moms) vil du have for alt op til ca ½ mio hvor topskat kommer til

Din kunde - hvis denne er momsregistreret, ser ikke momsen som en udgift, for kunden trækker jo momsen fra

Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html  og overvej min e-bog Personlig virksomhed som link som forklarer meget mere af det du som ny momsreg enkeltmands kan have glæde af

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)