Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Netværk for energi-interesserede ?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set at der har været 4 forskellige tråde om energi her på Amino på det sidste, 2 der vedrører solenergi og 2 der vedrører vindmøller. Der er sådan ca. 17 mennesker der har skrevet indlæg og det har drejet sig om både konstruktion, finansiering, beregninger og styring.

Jeg er en af dem der faktisk har prøvet at udvikle et nyt energiprodukt, nemlig et mikrokraftvarmeværk. Derfor ved jeg at det er noget der tager lang tid - koster mange penge - giver mange flere problemer end man tror - og kræver mange forskellige kompetencer. De 17 der har svaret, har sikkert allesammen iværksætterånd men samtidig er de vidt forskellige, både hvad angår kompetencer, hvor meget tid de har, og alt muligt andet. Kunne det ikke være spændende at mødes ?

Jeg vil foreslå et åbent møde hvor alle deltagere først bruger 5 min. på at præsentere sig selv - og bagefter kan de der har ideer, inklusiv trådstarterne, bruge 10 min. på en kort introduktion. Sådan at vi ved hvad det handler om, men uden at man forærer sin ide væk.

Et af problemerne er selvfølgelig at nogle af os sidder i Jylland, andre på Sjælland. Man kunne også holde to møder. Jeg bor i Roskilde, men er jævnligt i Jylland, og kunne godt deltage i begge.

Men lad mig høre om der er nogle af jer der er interesserede ? Skriv jeres kommentarer, og om det overhovedet er en god ide.

venlig hilsen, Jan Nielsen.

De 4 tråde er:

http://www.amino.dk/forums/t/27559.aspx

http://www.amino.dk/forums/t/26608.aspx

http://www.amino.dk/forums/t/24401.aspx

http://www.amino.dk/forums/t/27494.aspx

vh, Jan Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat. På udkig efter nye opgaver !
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:00

Jeg syntes det er en god idé og deltager gerne i et møde på Sjælland.

Jeg bor i Nordsjælland.

Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:59

God ide.

Jeg er fra vest Sjælland.

Interesse område primært solenergi.

Mvh.

Michael Kjærgaard

solexperten@hotmail.com 

Fra Herning
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:21

Hej Jan

Jeg synes det er en super god idé og jeg vil gerne deltage i et møde i Jylland, jeg er selv fra Herning, hvor jeg gerne vil finde et lokale vi kan mødes i.

Venlig hilsen
Henrik

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 15:28

Hej Henrik,

Super initiativ med at finde et lokale.

Jeg er med.

Mvh 

Lars Nielsen fra Give

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:37

Hej Jan

God ide - jeg bor i Silkeborg, og vil meget gerne deltage i Jylland, og evt være med i fælleskørsel osv hvis der skulle ske noget interessant på Sjælland.

Jeg er elektronik-nørd, men med stor interesse i fremtidens energi.

Arbejder i øjeblikket på et produkt, som kan forøge virkningsgraden af forbrændingsmotorer væsentligt. Endnu er det på prototypestadiet, men resultaterne er meget lovende, så med tiden ville det være interessant at finde samarbejdspartnere inden for transportbranchen mv.

Jeg roder også med en ny type generator, som burde være meget velegnet for vindmøller i alle størrelser, men her er der endnu et stykke vej til en praktisk realisering.

Af private årsager (gammelt oliefyr i sommerhuset) er jeg også meget interesseret i jordvarmeanlæg og lign, så hvis nogen har ideer i den retning, lægger jeg gerne jord til...

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Skrevet kl. 20:33

Det virker som om der er mest stemning for at oprette 2 netværk, et Øst og et Vest - men selv om de foreløbig kun er på 3 mand hver, kan det jo være de vokser. Jeg synes dog de to netværk skal holde tæt kontakt - der kan jo sagtens ske noget det ene sted som har interesse for nogen i den anden ende af landet.

Det er jo også muligt, at man kunne holde et landsdækkende "energi-træf" engang imellem, f.eks. hvert halve år - hvor man kunne kombinere et besøg et spændende sted, med efterfølgende middag og snak ? Det kan vi vende tilbage til.

Med hensyn til Øst - skal jeg finde et lokale i Roskilde, eller har I andre et godt sted ? Og foretrækker I dag, eftermiddag eller aften ?

Med hensyn til Vest - jeg kan godt deltage i det første møde, hvis I er interesserede, og herunder referere fra Øst-mødet. Alternativt kan I selvfølgelig bare holde det. Jeg ved ikke præcis hvornår jeg næste gang er i Jylland men det bliver i løbet af februar.

vh, Jan Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat. På udkig efter nye opgaver !
Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Skrevet kl. 12:46

Der blev lige pludselig meget stille her i tråden - har jeg sagt noget forkert? Det var kun et forslag jeg skrev, til hvad vi kunne gøre, hvis der er noget galt vil jeg da meget gerne høre om det.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:08

Jeg vil da også gerne hjælpe jer hvis i har brug for indspark. Jylland.  

Fra Herning
Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:22

For at få gang i netværket foreslår jeg at Energi Vest mødes onsdag d. 20. februar kl. 19. på AU-HIH (Handels og Ingeniørhøjskolen), Birk Centerpark 15 i Herning. Hvordan passer det de forskellige? Jeg står for at skaffe et lokale med projektor og tavler så det er muligt for deltagerne at præsentere deres projekter.

Jeg vil gerne have en tilbagemelding på hvem der ønsker at deltage, samt en diskussion af hvad de enkelte ønsker at få ud af mødet.

vh
Henrik

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)