Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler samarbejdes partner til projekt som omhandler vedvarende energi

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler nogen at arbejde sammen med for at få mit projekt ordenligt i gang.

2-3 personer. Elektriker med viden om generator og styring. Ingeniør eller tilsvarende som kan dokumentere, og meget gerne med viden som kan bruges i forhold til projekt . En person som er stærk til administration og økonomi.

Det jeg arbejder med er solcentrator som laver strøm. Se link her under.

http://www.stirlingenergy.com

Mit design er meget anderledes, og er lavet til at virke både under diffus stråling og direkte.

Formål med projekt. At lave en enhed til den enkelte hustand som laver strøm nok til at kunne dække energi behov til varme og brugsvand.

Enevider skal der som underprojekt laves klar til at kunne udtrække brint ud til brændselsceller og laver drikkevand til husholdning. Dvs. dække energi behov til transport middel.

Jeg forstiller mig at det skal ske som et baggårds projekt til vi har en prototype som modsvare vores forventninger. Derefter skal det flyttes ud til egentlig produktion.

Kort om mig. 

Bor og arbejder på Sjælland, Havnsø.

Jeg er 39 og samboende og har 3 børn.

Er idag energimontør "vvs". men er uddannet datanom. Har været selvstændig inden for IT branche10 år. Butiker, hosting center og konsulent virksomhed.

Har også 2 konkurser bag mig og en gældssanering. Så jeg ved lidt om hvordan man driver virksomhed på godt og skidt. 

Sol energi m.m. har været min hobby i en del år, og det var  derfor jeg gik inden for vvs faget for at lære at arbejde med energi i praksis.

Jeg vil i første omgang meget gerne have seriøse svar på min mail.

solexperten@hotmail.com  

Fra Roskilde
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:01

Hej. Du skriver du skal bruge 2-3 samarbejdspartnere. Kan du ikke skrive lidt mere om hvordan du tænker det organiseret - har du f.eks. finansiering til aflønning - eller skal man gå ind ulønnet ? Og hvis det er ulønnet, hvordan tænker du så at dele ejerskabet.

vh, Jan Freelance Systemudvikler og har prøvet at være iværksætter - med godt resultat. På udkig efter nye opgaver !
Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 17:54

Hej. Det er ulønnet til der er en prototype som fungere. 

Finansiering skal afdækkes i en forretningsplan. Ejerskabet ligger ikke fast. Det bliver nok noget med en bid til investore, og til dem som går med aktivt.

Jeg vil sige det sådan, at jeg ikke er særlig fastlåst på nogen punkter.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:09
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Stirling motoren er god nok. Men ikke til danmark.

Her er et link til den http://en.wikipedia.org/wiki/Stirling_engine læs evt. også denne http://www.sesusa.org/index.html

Har du læst om ham amerikanerne der brugte disse til at pumpe vand i Afika. Det var ham der også byggede den Segway. Jeg er ikke god til navne sorry. Men jeg tro ikke det projekt blev til noget.

Hvis du vil lave noget med Solen på vores bredegrader lav en solparabol. Det andet er for dyrt med alle de bevæglige dele.

Tilmeldt 23. Dec 07
Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Remydk

Er det noget du har praktisk erfaring med? "Stirling motoren".

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 21:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi har bygget et ligende system. Det handler jo i bund og grund om kulde - varme. Jeg arbejde meget lidt på projektet. Det virker fint men det er for dyrt i velighold.

Jeg håber ikke jeg ødelægger noget for dig. Men jeg vil bare give dig mit synspunkt på dette. Jeg ved jo heller ikke om du har en kannon ide som kunne bidrage til et godt milijø.... 

Jeg læste også lidt omkring dette projekt den gang jeg undersøgte lidt omkring emnet http://pesn.com/2005/08/11/9600147_Edison_Stirling_largest_solar/

Det er imponerende! Men Vind kraft er klart bedst. Især når man ser på den økonomiske side.  

Hvis jeg var dig ville jeg starte med en sol parabol. Så kan du se hvor meget effekt du kan hente fra solen her i Danmark. De har et stort anlæg i USA du måske kan hente inspiration fra.

http://www.energyquest.ca.gov/story/chapter15.html

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg kunne godt være interesseret i at høre mere om projektet og muligvis indgå som en del af dit team.

Jeg har selv et projekt i gang, som omhandler udvikling af en 10kw vindmølle.

Hvor i DK er du fra?

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 12:09

LNH.

10 kw mølle hvad vil du bruge den til? Er den ikke lidt forældet? Du kan såvidt jeg ved købe dem for næsten ingen penge i Kina.

Når du taler om udvikling hvad mener du så?

Hvis det skal være en såkaldt hustandsmølle, så skal du huske at rotordiameteren skal være på ikke mere end 2 m. Det får du nok svært ved med en 10 kw.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 18:03

Hej Remydk,

Du har helt ret... de kan købes i bunkevis for "næsten" ingen penge i kina (jeg har selv en importaftale med et kinesisk firma Smile  ).

Problemet er bare at kvaliteten og virkningsgraden langt fra er hvad man burde forvente af et moderne produkt til fremstilling af energi.

Og om den er forældet... nej det er den bestemt ikke.. vil faktisk sige at den aldrig har været så moderne som netop nu og jo længere tid der går jo mere moderne bliver den Smile

Når jeg siger udvikling så er det fordi jeg har 2 forskelige koncepter som ikke endnu er brugt på små vindmøller.

Det er helt korrekt at 2 meter rotor ikke duer til meget hvis man skal have 10kw ud i den anden ende, men definitionen på en husstandsmølle er dog ikke 2 meter i diameter, men istedet "en maksimal højde på 25 meter fra fundament til øverste vingetip, 13 meter i diameter og maks 25kw output".

Det du forveksler det med er at man kan montere en mølle op til 2 meter i diameter uden byggetilladelse.

Prøv iøvrigt at læse Mikkel DiMib Svendsens Blog om emnet.:  http://www.demib.dk/vindmoeller-husstandsmoeller-495.html

Og prøv ligeledes at læse dette link som beskriver hvad en husstandsmølle er.:  http://www.dkvind.dk/fakta/pdf/P10.PDF

Når alt dette er sagt så skal det også samtidig nævnes at DK ikke på nuværende tidspunkt er det største og mest modne markede for dette produkt, hvorimod bla. Sverige og Storbritannien er rene eventyr for producenter af denne type udstyr.

Mvh

LarsN (Erfaren vindkraftmand Smile

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 18:23

Ja jeg kan se du har ret. Til dagligt har jeg heller ikke med de små møller at gøre. Big Smile

Det jeg mente var at du aldrig får en bygge tilladelse til at sætte en mølle op i et meget tæt bebyget område. Derfor synes jeg de nye "Hustandsmøller" med en rotor diameter under 2 meter var rigtig gode. Jeg håber du får succes med det du gør!

Tak for de links dem vil jeg da lige kaste mig over...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)