Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting med stor MySQL User Access

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

havde tilsvarende problem med en af mine websider på one.com

Enig i, at den bedste løsning er at basere sig på en dedikeret server.

Men vi købte os lidt tid ved at justere en konfigurations-parameter i joomla, som den pågældende side er baseret på.
Parameteren hedder Site Session Lifetime som jeg justerede lidt ned - og det løste problemet.
Så vidt jeg ved har andre løsninger, som fx. os-commerce mm. en tilsvarende parameter i konfigurationen.

mvh
Bent

Fra Randers
Tilmeldt 2. Jul 07
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 21:38

Hej Bent

Jeg kender godt til joomla og andre CMS løsninger, og det fungere også meget godt, men jeg bruger det ikke lige til min projekter, endnu. Jeg synes jeg har fået nogle rigtig gode bud, og muligheder for seriøse og fremtidssikre løsninger, og dem vil jeg kigger nærmere på, men den umiddelbart hurtigste løning vil være at justere mine åbne sql connections i min php kode... (skal bare lige finde ud af hvor jeg skal kigge...Smile) når så det er gjort og den umiddelbare krise med at vores side bryder ned i 20 min. af gangen, flere gange dagligt nogle gange, så vil jeg flytte til noget der er større.

Vi har en stribe websites (nogle stadig under udvikling), der hver i sær stiller mere krav til plads og trafik, så om det ville være optimalt med en dedikeret server til det hele eller om det stadig skal være spredt over flere servere, det skal jeg finde ud af nu... i længden må da være billgere og mere effektivt med en dedikeret servere, frem for 5 til 10 forskellige webhoteller...(?)

/Anders
www.atmedia.dk www.klartilbolig.dk www.mingraviditet.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53

Hej Anders,

Hvis du akut mangler et nyt webhotel, er oprettelses tiden meget kort. Og du kan evt hos Webname få et midlertidigt domæne, hvor du kan opsætte din website inden du flytter selv domænet.

Jeg syntes du skal overveje det med en dedikeret server, en ekstra gang - der er meget vedligeholdelse i det projekt, og det kræver en del viden af dig som bruger. Jeg vil helt klart anbefale nogle professionelle webhoteller - Jeg har hørt om rabat ved større webhotels køb, hvis det kunne være intressant.Wink Du er meget velkommen til at kontakte mig på jh@webname.dk eller 42 80 80 60

Håber du finder en god løsning

Se evt mere på http://webname.dk/?pageid=9&title=Webhotelpriser

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:06
Det er korrekt at der som udgangspunkt er nogle forudsætninger for at anvende en dedikeret server, oftest vælger lejere dog at overlade opsætning og drift til udbyderen (eller en helt tredje) for at undgå disse og selv administrere serveren via et brugervenligt webbaseret kontrolpanel som Plesk, HELM, cPanel etc.
Kunden får således den dedikerede ydeevne og den store fleksibilitet som en dedikeret server giver, men samtidig fungerer deres daglige brug af serveren blot som om det var et webhotel, og det stiller derfor ikke større krav til dem end hvis de havde haft et webhotel. En løsning hvor udbyderen skal stå for vedligeholdelsen er naturligvis dyrere, end hvis du selv havde den tekniske indsigt i serverdrift.

Hvor vidt webhotel eller dedikeret server (eller virtuel for den sags skyld) er det rette valg for dig afhænger helt af dine sider samt dit budget.
Side 2 ud af 2 (14 indlæg)