Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting til mine kommende sider?

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper Jørgensen:

Det lyder som om du har brug for en investor eller skal arbejde lidt med forretningsplanen!

Men mine beregninger siger at hvis du får en ADSL med 1Mbit upload skulle du kunne holde 200GB per måned. Så køb en PC med harddisk nok og kør den op med en ADSL forbindelse fra kollegieværelset. Husk at sætte penge af til strøm.

Ja, du vil opleve nedetid med sådan en, men then again, du har ikke råd til en Ferrari!

Mvh Jesper

Nu er det sjældent at et trafikforbrug er fordelt jævnt ud på døgnet, de fleste har typisk bestemte tidsintervaller hvor deres trafik primært ligger. Endvidere vil 1 mbit upload være en dum begrænsning hvis der ligger materiale til download, streaming eller lignende.

At sætte en server op der hjemme selv vil være en dum løsning synes jeg - alene når man kigger på det typiske strømforbrug, så vil en virtuel server kunne fås billigere og være en langt mere professionel/pålidelig løsning. Hvis der er tale om et kollegieværelse, så tror jeg da også det ville blive træls at høre på en server i længden :) selvom der naturligvis kan laves meget støjsvage systemer.

En fælles forudsætning for begge løsninger vil dog være kendskab til serverdrift eller mulighed for at få hjælp til det. Der er alt for mange der bare går ud og lejer en server med et kontrolpanel og derefter tror at det hele passer sig selv, for efter noget tid at kunne konstatere at deres server er blevet misbrugt og i værste fald blevet gjort ubrugeligt pga. manglende sikkerhedsopdatering af systemet.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:19

Hej Jesper,

Hvad er 1 mbit i Kb/S ?
Så vidt jeg husker er det omkring 120 kb/s.

120 kb/s x 60 sekunder = 7200 kb/minut
7200 kb/m x 60 min på en time = 432000 kb/time
432000 kb/time x 24 timer (et døgn) = 10368000 kb/døgn
10368000 kb/døgn x 365 (et år) = 3784320000 kb/år
3784320000 kb/år ÷ 12 måneder = 315360000 kb/måned
315360000 kb/måned ÷ 1024 = 307968,75 mb/måned
397968,75 mb/måned ÷ 1024 = 300,7507 gb/måned

altså 1 mbit er omkring 300 gb. Er det ikke langt over de 200 gb?

Når men min pointe er at man sjælent har en belastning på 100% - jeg hoster både et php.net det bruge ca. fl.
php.net = 1,6543 gb/døgn x 365 dage ÷ 12 måneder = 50,318 gb (ca. 34000 hits/døgn - ca. 2200 visits/døgn).Tror vist nok at php.net er rimelig brugt.
(Her taler jeg om http://dk2.php.net)

Det skal vist være nogle meget aktive sider, hvis de skal nå 200 gb - før det er muligt at skaffe en anden indtægt.. 

I øvrigt, vil jeg lige pointere som Sune ganske rigtigt siger, Stabilitet, stabiltet, og hastighed.
En default ADSL linje, kommer aldrig til at kunne konkurre med en professionel fiber linje. Det er fedt at fx kunne nå top hastigheder på det klients adsl er på fx 20 mbit, for så bliver siden loadet hurtiger. Jeg har solgt mange webhoteller med 10 gb trafik, de fleste når at bruge 100-500 mb (pr. måned) hvor det meste af det er mailtraffik. Er hjemmesiden andet end et udvidet visitkort, skal man ALDRIG tænke på at hoste via ADSL. Der er for meget nedetid, og er tit for langsomt.

Hvis siden primært henvender sig til danskere, så er der jo også nogle rimelige passive nattetimer. I know, søgemaskiner arbejder i døgndrift men der går man vidst også i ned til de mindste procent-dele. Hvis ikke der er nogle form for download, eller streaming når man langt med bare 100 gb traffik/måned.

Men igen, mange gange får man hvad man betaler for.

(Meget af dette er kun min respektive mening, og må ikke tages personligt. Dette er blot, et fingerpeg om at det kan anbefales at få en professionel udbyder til at levere denne løsning) 

Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:44

Hej igen Ørts.

Der findes en del materiale mod dem :o)

Et helt forum der er i mod :)
http://avoid123reg.mydisk.co.uk/viewforum.php?f=1&sid=04c04310f5cf6e9130386620eb9596de

http://avoid123reg.mydisk.co.uk/viewtopic.php?t=298
http://simonwillison.net/2007/Nov/18/uk/
http://kierenmccarthy.co.uk/2006/09/17/what-the-hell-is-wrong-with-123-reg/

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 15:34

webname:
I øvrigt, vil jeg lige pointere som Sune ganske rigtigt siger, Stabilitet, stabiltet, og hastighed.
En default ADSL linje, kommer aldrig til at kunne konkurre med en professionel fiber linje. Det er fedt at fx kunne nå top hastigheder på det klients adsl er på fx 20 mbit, for så bliver siden loadet hurtiger. Jeg har solgt mange webhoteller med 10 gb trafik, de fleste når at bruge 100-500 mb (pr. måned) hvor det meste af det er mailtraffik. Er hjemmesiden andet end et udvidet visitkort, skal man ALDRIG tænke på at hoste via ADSL. Der er for meget nedetid, og er tit for langsomt.

Lad os lige få facts på bordet igen. Det eneste tilbud jeg kan se herunder til den ønskede traffikmængde er på 1999 kr. Ørts har et budget på 3-400 kr. Så kan man snakke "Stabilitet, stabiltet" lige så længe man vil, men der er altså nogle ender der ikke kan nå sammen. En mulighed er at sige "OK, 200GB er måske i overkanten" den anden er at sige "OK, jeg har ikke en skid indtægter på det her, folk må leve med at siden er delvis ustabil mens jeg hoster på kollegiet, indtil jeg får et job"

Hvilke andre muligheder foreslår i med et traffikbehov på 200GB per måned og maxbudget på 400kr?

/Jesper

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:44

Hej Jesper,

Vil du have en liste?
Jeg kender fx hosteurope, de er meget stabile på deres dedikeret server side - mon ikke også deres VPS del er nogle lunde seriøse?
http://www.hosteurope.de/produkte/VPS-Linux Starter ved 70-80 kr. pr. måned. min. 1000 gb traffik. 15 gb plads.
Hvis du har mistanke om at deres servere er langsomme, kan du evt ping hosteurope.de har fra http://webname.dk/?page=networktools (fiber linje dk). Jeg har en web-kunde, der benytter VPS fra hosteurope, med top hastigheder på 35-40 mbit. Det er vel okay, til prisen?

mehr Infos

bullet_small_blue.gif, 0 kBProzessor-Power

bullet_small_blue.gif, 0 kB256 MB RAM
garantiert
bullet_small_blue.gif, 0 kB768 MB RAM
dynamisch
bullet_small_blue.gif, 0 kB15 GB
Speicherplatz
bullet_small_blue.gif, 0 kB1000 GB Traffic
inklusive
bullet_small_blue.gif, 0 kBSUSE, SUSE mit
Plesk, Debian
oder Ubuntu,
Ubuntu mit Plesk
bullet_small_blue.gif, 0 kBVolle Root-
Rechte
bullet_small_blue.gif, 0 kBBackup & Moni-
toring inklusive
bullet_small_blue.gif, 0 kBVirtuozzo Power
Panel
bullet_small_blue.gif, 0 kBMySQL/PHP/Perl/
CGI1
bullet_small_blue.gif, 0 kBSpamAssassin1
bullet_small_blue.gif, 0 kBKeine
Setupgebühr*

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 16:40

Hejsa tak for de mange svar, Det er nogle sider som kræver en del hvor brugerne fx har mulighed for at uploade 50 billeder på den ene og den anden får hver bruger 10 mb plads :).. derudover kommer der en hulens masse andet gejl forum osv.. den tredje er nærmest er ca 2-4 mb br bruger :).. det har intet med billeder at gøre i den forstand. håber det kunne hjælpe jer lidt.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 21:15

Det er der ingen der har nogle bud på :)?

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Skrevet kl. 01:21

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)