Hej Jeg skal have som nævnt i "hjemmeside klemme" have lavet en webshop, der skal være virkeligt overbevisende rent grafisk og design udtryksmæssigt. Det vil sige, at hjemmesiden skal differentiere sig betydeligt grafisk fra de webshops, som jeg har set til dato.
Problematikken er som nævnt tidligere, at jeg gerne vil have et samarbejde med de nogle af de største tøjmærker (Diesel m.fl) omkring salg af dele af deres kollektion på nettet. De sælges ikke på nettet idag, men vi har nogle omstændigheder omkring konceptet, som gør, at de er åbne for en dialog omkring et muligt samarbejde. Nærmere kan jeg ikke komme det pga. en aftale internt mellem mine kollegaer.
De er dog meget modeprægede og ikke villige til at samarbejde med hvem som helst, og et af parametrene er udtrykket på hjemmesiden. Ser man på deres egne hjemmesider (http://www.diesel.com/denimguide/ss06/ ), så er de lavet i flash alle sammen, hvilket jeg personligt også synes er flottest, når det er meget grafiske hjemmesider. Jeg har desværre bare ikke rigtig set nogen webshops, der er lavet i flash. Det tætteste jeg har fundet er http://shop.hm.com/shop/do?action=viewhome, som er H&M''s onlineshop. Så vidt jeg kan se, er det en kombination af flash og html.
Jeg søger derfor svar på følgende spørgsmål:
- Er det overhovedet muligt at kombinere flash med en database, som kan køre statistik over køb mm, som man ser det i standard shopløsninger? Og hvor dyrt vil det være at få lavet?
- Vil det være dumt at starte med en rent flash webshop, når det nu er stort set umuligt at lave søgemaskineoptimering på det?
- Vil en webshop med en kombination af flash og html være løsningen på søgemaskineoptimering og grafisk udtryk? Og vil man kunne opnå et grafisk udtryk som på deres sider?
- Til sidst er jeg meget interesseret i at høre fra folk, som mener, at de kan lave en webshop, som de mener, vil kunne leve op til tøjfirmaernes standarder. Er du interesseret? Så send en privat besked til mig.
Jeg håber, at I kan hjælpe mig.
Mvh. Anders
|
Ja.
Og hvor dyrt vil det være at få lavet?
Formegentligt fra omkring 10.000,- til 10 millioner kroner; det afhænger af hvem der laver det, og hvilke krav du har til kvalitet.
Vil det være dumt at starte med en rent flash webshop, når det nu er stort set umuligt at lave søgemaskineoptimering på det?
Ja - dog mener jeg ikke at søgemaskineoptimeringen er det største problem, snarere tilgængelighedsaspektet; det er ikke alle brugere der kan/vil benytte en flash-butik. Personligt vil jeg formegentligt aldrig købe noget i en flash-butik, alene af den årsag at jeg bestemt ikke bryder mig om flash. Og det er på trods af at jeg formegentligt er i din målgruppe. Jeg kender mange andre af samme overbevisning, ligeledes i målgruppen.
Vil en webshop med en kombination af flash og html være løsningen på søgemaskineoptimering og grafisk udtryk?
Det er en mulighed, og det kan løse nogle af de problemer der er ved at lave det hele i flash.
Er du interesseret?
Jeg vil hellere have lov til at takke nej