Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Boykot TUI, Nordea, Ikea + medløbere

Side 3 ud af 8 (74 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:
Den her boykot handler jo om, at nogle firmaer har taget et politisk standpunkt, hvor de går op imod dem, der er kritiske overfor islam og indvandring. I et demokratisk samfund som det danske må de naturligvis gerne det, men i og med at store dele af befolkningen deler dette synspunkt, kan det vel ikke være andet end en risikabel vej at tage for et firma

Det omvendte havde jo været mindst lige så risikabelt??
I øvrigt mener jeg ikke der er belæg for at hævde at de går op imod dem der er kritiske overfor islam. De er derimod hundeangste for at gå op imod dem der er imod DKA -og det er jo noget helt andet.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Den her boykot handler jo om, at nogle firmaer har taget et politisk standpunkt, hvor de går op imod dem, der er kritiske overfor islam og indvandring. 

Sådan ser jeg det slet ikke - jeg ser det som om at der er nogle virksomeder der tænker at det dårlig forretning at reklamerer på steder der ikke opfylder basale journalistiske metoder i forhold til uvildig præsentation af viden. Jeg er sikker på at de pågældende virksomheder også har fravalgt steder der omhandler våben, sex, kvindeundertrykkelse osv.

deltro:

Noget der også kendetegner det danske samfund, er at vi kan tale sammen om det meste - især indvandring - vi behøver ikke at være enige, men vi kan tale om det sammen. Vi respekterer med andre ord i en bred forstand, at vi ikke nødvendigvis er enige. Nu vælger de her firmaer så en masse potentielle kunder fra...

Hvad er det der er kernen i det her og får Ralf og Co til at ryste? Det er at Den Korte Avis mister indtægter og kan i sidste ende blive nødt til at lukke og således at de ikke kan skrive 'kritisk' om indvandringen. Men Den Korte Avis er blot en blog der skriver stærk partisk og personlige holdninger og - tilmed uden at være tilmeldt pressenævnet. Hvis de ikke kan sælge deres produkt til andre, så må de gå til nogen som syntes at det er en god ide, at der holdes live i bloggen 'Den korte Avis'. Den Korte Avis er på niveau med Amalies blog (reality stjernen) - det er og bliver ikke andet end en blog af personlige og farvede holdninger.

Personlig er jeg tilhænger af stramninger på udlændingeområdet, men det skal gøres på et oplyst og menneskeligt grundlag.
Dem som har behov for hjælp skal hjælpes, dem som udnytter vores samfund eller begår kriminalitet skal ud og helst slet ikke ind i første omgang. Det er bare meget svært. men fordi det er svært betyder det jo ikke at vi bare strække armen i vejret og sige Islam og dem som er anderledes er årsagen til alt ondskab og derfor skal det bekæmpes.

Personligt syntes jeg at populisme, manipulationer, falske nyheder, ensidig fremstillinger og generelt uoplyste vælgere er den største trussel mod demokratiet. 

Desværre syntes vi at blive dummere og dummere - og det er et problem!

/S

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så fat det dog! Det er store sager som står på spil - det er faktisk et land og en nation. 

Så når folk vil gøre det til et spørgsmål om hvorvidt DKA er medlem eller ikke medlem af presserådet, eller

om at Nordea gør det for at brande sig, så siger jeg blot tak for kaffe.

Jeg synes alle skal se denne video lavet af prisvindende journalistik Jeppe Juhl om Sverige, og så kan 

man erstatte ordet "Sverige" med "Danmark", hvis de politisk korrekte som TUI, Nordea, Ikea osv. vinder armvridningen, hvilket forøvrigt virker mindre og mindre sandsynligt. 

 https://www.youtube.com/watch?v=dVCpNWXKfXs

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

musico:

Så fat det dog! Det er store sager som står på spil - det er faktisk et land og en nation. 

Så når folk vil gøre det til et spørgsmål om hvorvidt DKA er medlem eller ikke medlem af presserådet, eller

om at Nordea gør det for at brande sig, så siger jeg blot tak for kaffe.

Jeg synes alle skal se denne video lavet af prisvindende journalistik Jeppe Juhl om Sverige, og så kan 

man erstatte ordet "Sverige" med "Danmark", hvis de politisk korrekte som TUI, Nordea, Ikea osv. vinder armvridningen, hvilket forøvrigt virker mindre og mindre sandsynligt. 

 

Jeg gider ikke gå ind i en politisk diskussion, men blot påpege at virksomhederne handler som de gør fordi de vurdere at de kommer til at tabe penge og omdømme, hvis de ikke gør som de gør. Så enkelt er det.

Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg gider ikke gå ind i en politisk diskussion

Nej, det er også en tabersag hvis du er på "kampagnens side" dvs. det må være svært at finde argumenter på den fløj, det er ingen kritik af dig, da jeg ikke kender din indstilling

 men blot påpege at virksomhederne handler som de gør fordi de vurdere at de kommer til at tabe penge og omdømme, hvis de ikke gør som de gør. Så enkelt er det.

ok, men det er stadig sådan at disse firmaer hopper på den oficielle "Stop funding hate" campaign der kører internationalt og der skal du altså ikke forgøgle dig at det er Socialdemokrater eller SF ere som står bag, - det er anarkister og ekstrem venstrefløj - og det ironiske er at de bruger ordet "HATE", for det de i virkeligheden har gjort de sidste 30 år er at importere folk fra visse himmelstrøg som netop har en masse HAD i sig - had mod demokrati, had mod vesten, had mod kvinder, had mod bøsser osv. 

Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

musico:

Nej, det er også en tabersag hvis du er på "kampagnens side" dvs. det må være svært at finde argumenter på den fløj, det er ingen kritik af dig, da jeg ikke kender din indstilling

Se, det er lige netop derfor jeg synes det er mega fedt at der er den her kampagne. Før kampagnen var jeg ligeglad med DKA, de lå på samme niveau som rokokoposten, der læser jeg også kun overskriften og griner.

Nu, efter kampagnen, er ironien så selvfed at det er morsomt, især pga. folk som dig som så mener det hele er så pokkers politisk forkert og folk skal åbne deres øjne. DKA har haft så travlt med at hænge andre ud på den ene og den anden måde, og nu hvor de selv er kommet i møllen er de pludseligt ofrer for en politisk hetz. Så for pokker - tør øjnene og få de folk som gider høre på jeres pjat til at betale for det, i stedet for at tude os andre ørene fulde af det som I selv har været med til at starte.

Tilmeldt 28. Apr 16
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

hehe det er helt tydeligt at mange iværksættere mangler format til en diskussion som denne -med 1000 visninger og en del indlæg virker det stadig ikke som om alvoren af  Stopfundinghate kampagnen er gået op for folk.  

Jeg kan henvise til ... - hvis I har adgang til Berlingske - det har mange nok ikke, for det virker ikke som om seriøs avislæsning/informationstilegnelse om samfundet tynger flertallet- de af jer som har indtjening, kan dog måske købe jer adgang? 

http://www.b.dk/kommentarer/den-korte-avis-nsker-vi-enfoldighed-eller-mangfoldighed 

Og så er der en erhvervsmand som Asger Aamund, - han kan det hele: han er en dygtig erhvervsleder og han har samfundsengagement. Han er et helt menneske. Gid der var flere af ham som erhvervsledere. Han har deltaget i DR program hvor han forsøgte at hjælpe 2g´ere i arbejde. Desuden skrev han dette indlæg i sommer: 

http://www.b.dk/kommentarer/fremad-mod-oldtiden

 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Tilmeldt 5. Jul 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tjae:

Musico.... hvilken virksomhed driver du ?

Det er vel ikke så relevant lige i denne kategori(Cafe og hygge) - men emnet er relevant for alle iværksættere, idet problematikken jo har betydning for hvordan erhvervsklimaet bliver her i DK i fremtiden. Hvis jeg skal være helt ærlig, så vil jeg sige, at hvis jeg var iværksætter i Sverige, ville jeg nok overveje at smutte til et andet land - f.eks. USA... for Sverige ligner mere og mere et fallitbo - og DK følger efter hvis vi følger den politiske korrekthed som de svenske multinationale virksomheder forsøger at pådutte os. Så derfor al mulig grund til at sige fra, håber du er enig. 

mvh 

Side 3 ud af 8 (74 indlæg)