Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i landet uden fast arbjdsplads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

jeg har brug for hjælp til et spørgsmål omkring kørsel - google kan jeg ikke umiddelbart finde svaret på.

jeg er en enkeltmands virksomhed med arbejde ( kunder) på hele sjælland.

jeg fratrækker min egen kørsel, men hvordan med kommende medarbejdere ?

der findes ingen fast arbejdsplads, man kører direkte fra hjemmet til en opgave som findes rundt omkring på sjælland.

jeg har lige fået en super praktikant, og mener at have nok opgaver til at ansætte engang i januar. 

Men hvordan gør man med kørsel når medarbejderen skal køre fra eget hjem til et sted på sjælland, og direkte hjem igen ? 

Kan medarbejderen selv fratrække kørsel, eller skal jeg betale kørsel ? 

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der ved det ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis medarbejderen ikke får dækket kørsel for firmaet - så kan denne få fradrag men det er så efter de langt dårligere regler for befordringsfradrag (dem du kender med hjem til arbejde og intet for første 24 km osv)

Jeg vil derfor klart mene du skal betale medarbejderens kørsel for dig og forudsat der er en en reel løn, så kørselsgodtgørelse ikke kan ses som erstatning for reel løn, så ville jeg betale det med skatteindberetning (altid din pligt) som skattefri kørselsgodtgørelse

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html   hvis medarbejderen kører i sin egen bil og fører fuldstændig kørebog du skal kontrollere, og ellers ville jeg nok bare dække biletter og andet efter regning som del af din virksomheds udgift

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar John.

jeg er lidt i tvivl da jeg ikke synes jeg skal betale for alle km fra hjemmet til opgaven, da det jo er normalt at have en udgift fra hjemmet til arbejde.. 

men hvis en ansat kan trække fra, er det så helt fra eget hjem og til de forskellige steder arbejdet skal udføres ? For så synes jeg faktisk det er helt fair man ikke får for de første 24 km, det er jo som nævnt meget normalt at have en udgift til transport fra hjem til arbejde.

og gælder det samme for en i praktik ?

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk der ikke er en fast arbejdsplads - dvs mine ansatte kører fra eget hjem til opgaven og hjem igen.. Nogle dage er det 15 minutters kørsel, andre dage 1 times kørsel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)