Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I/S med forskellige brancher??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kæreste er frisør, og jeg er selvstændig inden for servicesektoren. Mit spørgsmål er, om vi kan lave et I/S, med disse to brancher?? Jeg forestiller mig, at vi ville få nemmere ved at investere vores penge, på denne måde, og måske undgå dobbelt beskatning. Jeg er helt uden erfaring, på dette område. Hvad mener i??

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Hej!

Nej...det kan jeg ikke se nogen fordel i, idet  det fordelte resultatet i I/S`et bliver beskattet hos jer som personlig indkomst.

Hvad mener du med investere penge?

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 23:58

Ved momsregstrering har du mulighed for at angive en hovedbranche og i al fald een bibranche. http://webregforum.pro.dir.dk/log/eogs/library/startblanket-revideret2-prod-maj06.pdf

Iøvrigt er der intet der forhindrer at virksomheden beskæftiger sig med hvad den vil. Bare vælg virksomhedens aktivitet(er) først og find så branchekode(r) bagefter 'bedst muligt'.

Jeg har svært ved at forestille mig hvordan dobbelt beskatning skulle kunne forekomme, med eller uden i/s, men det kan da godt være det er lidt nemmere at styre med kun een virksomhed. Har I fælles økonomi iøvrigt i dagligdagen?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:46

En anden ting, der taler imod et I/S, er den fælles og solidariske hæftelse.

Hvis nu en ene del går dårligt, vil den anden del blive trukket med.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:28

Vi må sige at det er en dårlig ide. Det vil være et forkert signal at sende ud udadtil. Det man kan sige er at I ved at have hver jeres virksomhed ikke har mulighed for at føre midler fra den ene til den anden virksomhed, uden at pengene skal ud og vende jeres privatøkonomi og derved udløser almindelig beskatning.

Hvis I gerne vil have en form for - ja - sambeskatning med mulighed for at overføre midler mellem virksomhederne uden denne ulempe, er løsningen at I etablerer de to virksomheder i hvert sit anpartsselskab og bygger et fælles holdingselskab ovenpå. Så kan der flyttes midler mellem virksomhederne via holdingselskabet, og via sambeskatningen kan evt. skattemæssige underskud i den ene virksomhed anvendes i den anden. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 30. Sep 07
Skrevet kl. 10:12

Jeg går OSSE ind for at I har hver sin virksomhed (tror jeg - ud fra de ting jeg fornemmer er behovene - men der kan jo være noget specielt uoplyst).

Skattekonsulenterne:
ved at have hver jeres virksomhed ikke har mulighed for at føre midler fra den ene til den anden virksomhed, uden at pengene skal ud og vende jeres privatøkonomi og derved udløser almindelig beskatning.

Bare for tydelighedens skyld: Det med at udløse 'almindelig beskatning' ved overførsel gælder kun ved selskaber (Aps, A/S) eller virksomheder der beskattes efter virksomhedsskatteordningen.

Hvis vi snakker personlige virksomheder hvor I beskattes med almindelig personskat, så er det alene overskuddet der 'udløser beskatning', og det er stort set skatteneutralt om I kører det som to enkeltmandsvirksomheder eller et I/S

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 10:58

Det er korrekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Så siger jeg mange tak. Det er fordi, vi har lidt landbrug ved siden af også. Og her kunne vi godt tænke os at ekspandere lidt. Landbruget står i mit navn, men min kæreste vil også gerne skyde penge i det, på en eller anden måde. Og så var det jeg tænkte på et I/S. Og nej, vi har ikke fælles privatøkonomi.
Tilmeldt 30. Sep 07
Skrevet kl. 19:25

Så foreslår jeg simpelthen at din kæreste låner dig nogle penge og I aftaler vilkår. I har frit spil til renter og tilbagebetalingsvilkår - dog kan fx 0% blive betragtet som en gave. Dvs. evt gaveafgift, men intet ulovligt i det.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 09:20

I har frit slag ud ad til fordi I er en husstand og derved har et økonomisk fællesskab.  

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)