Hej Amino,
Vores lille firma har investeret i en lille isbil til en del penge. Vi har haft den siden juli måned i år og da vi modtager den finder vi ud af at pumpesystemet der skal kunne vaske isskeer ikke virker. Der har siden været en del problemer med den og vi har gentagne gange henvendt os til sælger der der er 6 mdr repetitions garanti. Vi har stået i situationer hvor vi skulle bruge den til store arrangementer hvor den så pludselig ikke frøs og det er jo en katastrofe når man sælger is. Det har kostet os indtjening og tid!!
Hvordan står man ifht dette problem??
Kan vi annulere købet eller ???
På forhånd tak
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad der er galt, først omtaler du et pumpesystem til vask af isskeer, men du nævner også "at pludselig ikke frøs" ??
I B2B handler vil det normalt være jeres købekontrakt der bestemmer hvordan reklamationer skal håndteres. Har i ingen kontrakt eller er jeres kontrakt uklar eller er vil det være købeloves bestemmelser om erhvervskøb der gælder. Købeloven giver mulighed for at hæve handlen i visse situationer.
Uanset hvilke regler der gælder, er det vigtigt at du omgående laver en indsigelse til sælger når du oplever en fejl/ defekt på systemet, dette skal ske skriftligt.