Glue recorden bruges for at lokalisere navneservere der hoster deres eget domænenavn. Det gør at TLD Navneserveren kan finde den, det har udelukkende betydning for denne og betydningen er minimal. Jeg har timet to DNS opslag tværs over atlanten:
mike@mike-desktop:~$ time host -t a hardware.ca
hardware.ca has address 69.20.65.106
real 0m0.208s
user 0m0.008s
sys 0m0.004s
mike@mike-desktop:~$ time host -t a hardware.ca
hardware.ca has address 69.20.65.106
real 0m0.043s
user 0m0.008s
sys 0m0.008s
mike@mike-desktop:~
Den første forespørgsel kører helt igennem til Canada og tager 0.208s, efterfølgende 0.043s når den lokale navneserver cache træder ind. Mit bud var at du egentlig mente "root server" , det kan have lidt betydning af have korte svartider fra dem hvis du laver mange dns opslag ... men det er de færeste der gør det.
Det er ihvertfald ikke noget jeg ville vælge hosting udbyder på baggrund af, det er den værste gang vås jeg har hørt. Men derimod ville det være relevant at undersøge hvem de peerer med, hvilke typer hardware de anvender til hhv. backbone routing og border routing.
Men jeg har sådan set ikke brug for at bevise noget her ... det er sådan set dig der skal dokumentere dine påstande, alternativt er der tale om injurier, hvilket heldigvis er strafbart.