Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting?

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Da du har da Bind manualer på dit natbord SÅ må du jo være en ekspert - sorry jeg viste ikke det var dig, hvad tænker jeg dog på .. !

Jeg vil hermed beklage over alle de ting jeg har snydt min kunder over de sidste ti år, det er jo en farligt verden vi bor i, det kan være du vil overtage dem da du er klart bedre til det her en jeg kan drømme om at blive.

Lad mig spørge eksperten en ting, hvordan snakker alle DNS i verden sammen ?

/ Robert Radut rr@webia.dk www.webia.dk 70 20 11 04
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:48

Sådan her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dns#Address_resolution_mechanism

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Skrevet kl. 15:49

Hej Nicolai  

Det var godt fanget - mål opnået !! 

Så kan men spørge sig selv om, var det en fejl eller ville jeg bare se hvem der var parat til at sprige på mig som en sulten hund uden noget formål ud over sit eget stolthed

Mange tak !

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:53

Jammen er du så flink og fortælle fordelen ved at stå "tæt på" en glue record? Jeg kan nemlig overhovedet ikke se noget tidspunkt hvor det skulle have relevans. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Skrevet kl. 16:04

Jeg er meget ked af, men jeg har ikke min kopi af Bind med har på arbejde, så jeg kan ikke slå det op, pis ...

Jeg er meget meget fortrøstningsfuld at en ekspert som dig selv vil finde frem til det bedste svar, da du helt klart har evnerne til det.

Du har du jo unden tviul, bevist for alle læser her foran vores øjne - idag !

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:16

Hej Robert

Kan du ikke lioge fortælle en gang til for Prins Knud. Hvorfor er det nedenstående er en fordel for mig som kunde?

- 600 mbit

- cache server up front

- trafik shape tools

- temp måler pr server

- flat line måler på din server

- helst tæt på glue record server

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:19

webia:

Jeg er meget ked af, men jeg har ikke min kopi af Bind med har på arbejde, så jeg kan ikke slå det op, pis ...

Siger du også det når du er ude og rådgive kunder? Måske er det ikke så vigtigt alligevel hvis du ikke en gang kan huske årsagen.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:19

Glue recorden bruges for at lokalisere navneservere der hoster deres eget domænenavn. Det gør at TLD Navneserveren kan finde den, det har udelukkende betydning for denne og betydningen er minimal.  Jeg har timet to DNS opslag tværs over atlanten:

mike@mike-desktop:~$ time host -t a hardware.ca
hardware.ca has address 69.20.65.106

real    0m0.208s
user    0m0.008s
sys     0m0.004s
mike@mike-desktop:~$ time host -t a hardware.ca
hardware.ca has address 69.20.65.106

real    0m0.043s
user    0m0.008s
sys     0m0.008s
mike@mike-desktop:~

Den første forespørgsel kører helt igennem til Canada og tager 0.208s, efterfølgende 0.043s når den lokale navneserver cache træder ind. Mit bud var at du egentlig mente "root server" , det kan have lidt betydning af have korte svartider fra dem hvis du laver mange dns opslag ... men det er de færeste der gør det.

Det er ihvertfald ikke noget jeg ville vælge hosting udbyder på baggrund af, det er den værste gang vås jeg har hørt. Men derimod ville det være relevant at undersøge hvem de peerer med, hvilke typer hardware de anvender til hhv. backbone routing og border routing. 

Men jeg har sådan set ikke brug for at bevise noget her ... det er sådan set dig der skal dokumentere dine påstande, alternativt er der tale om injurier, hvilket heldigvis er strafbart. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Skrevet kl. 16:23

Hej Jesper

De her ting er kun et fordel for nogle få faktorere.. hastighed, hastighed og hastighed.

Men du skal have mange mange bruger på af gangen før du kan få noget ud af det her, alt små sider som har mindre en 1mil besøgende i timer vil ikke have så meget ud af det her. 

Jeg har slet ikke taget stilling til server osv.

Da der var big brother var da 13 server som kørte forran sårdan en opstilling her.. og det kørte kanon, for det meste ..  men når du flytter så meget trafik så begynder udbyder at vil have mere betaling og da da vel også ok så har men vel en del indtægter..

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Skrevet kl. 16:26

Vi har jo etableret Mikkel Christensen som ekspert, jeg vil kaste dårligt lys over vores ekspert.

Side 4 ud af 7 (66 indlæg)