Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor hemmelig kan man være?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man have et SE-nr. uden folk kan se ejer eller adresse?

Kan man have en telefon uden at nogen kan finde ud af ejeren?

I visse grene af detektiv branchen vil det være en fordel at være hemmelig - hvor hemmelig kan man egentlig være i DK?

På forhånd tak :)

Mette

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:20

Man skulle jo ikke tro at hemmelighed var noget som du gjorde det Mette ... en hemmelig fest måske? Wink

Men interessant spørgsmål - glæder mig til at se svarene :)

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 13:45

Det er naturligvis ikke mig der skal bruge oplysningerne, men en som gerne vil være hemmelig =P

Jeg har faktisk taget en princip beslutning om at intet i mit eget liv, udover surprise parties og julegaver skal være hemmeligt - jeg kan ikke fordrage hemmeligheder... :)

Mette

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:08

Tja...
Du kan jo få dig et udenlansk selskab med falsk direktør, falske ejere etc etc., en bankkonto under sydens sol, en postvideresendelses-service som videresender til en lignende service, som videresender til en lignende service etc etc gennem flere lande inden posten endeligt lander hos dig, du kan kører alt din internettrafik gennem et par anonyme proxy's så ingen kan spore din færden på nettet tilbage til dig

Ved det ikke, men måske kan man lade det registrere at man har fået et barn, lade det navngive og få alle de nødvendige papirer, derefter lade det registrere at barnet bor i udlandet og derfor ikke er skolepligtig i DK.
Om 18 år har du en ekstra identitet... hvis altså ikke der er nogle stopklodser undervejs i systemet.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 14:08

Nu har jeg lusket lidt rundt på nettet og søgt lidt på hemmelige numre. I teorien er det kun politiet der kan få oplyst hvem der gemmer sig bag et hemmeligt nummer. Men minimum et teleselskab har ved en fejltagelse offentliggjort hemmelige numre, så der kan den jo i hvert fald smutte.

Herudover så har vi six-degrees-of-separation ( http://en.wikipedia.org/wiki/Six_degrees_of_separation ) teorien, som gør at man muligvis kan finde et telefonnummer på en person hvis man har personens navn ( men det kræver så at det er nummeret man er ude efter og ikke navnet ).

Og i sidste instans kan man jo ringe samtlige numre op i et lokalområde (det er godt nok gjort meget sværere ved at man nu kan flytte sit nummer med sig til en anden del af landet) hvis man har rigtig rigtig god tid. Man kan dog gøre opgaven mindre ved at krydsreferere numrene med offentlige tilgængelige numre og sortere dem fra først.

Fra Sønder Omme
Tilmeldt 21. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:54

MetteSkagen:
Kan man have en telefon uden at nogen kan finde ud af ejeren?

Lige præcist på dette her spørgsmål kan du få besvaret i 3. film i Bourne trilogien. Køb på en banegård eller lignende en telefon med taletidskort. Taletidskort er princippielt et ihændehaverbevis og kan udelukkende spores til en lokation (hvilke master benyttes), og ikke til en person. Informationen om brugte antenner kan derefter måske krydsrefereres med offenligt ejere kameraer eller lignende, men så skal man også have foden indenfor de rigtige steder - og det er vel nærmest noget man kun ser i amerikanske film og DR's krimi-serier.

Et almindelig hemmeligt telefonnummer er ikke mere hemmeligt end at de personer der sidder i kundeservice/salgsrelaterede funktioner i teleselskabet vil kunne se nummeret. De må naturligvis ikke udlevere numrene til nogen, men selvfølgelig kan de se dem, for hvordan kan du ellers melde en fejl på linien til dit selskab. Mod en mindre bestikkelse kan de fleste garanteret skaffe sig adgang til sådanne numre - jeg har i hvert fald en god idé om hvem jeg skal gå til.

Derudover er der visse dele af det offentlige, hvis numre er ekstra godt beskyttet (herunder politi og militær), og som kun ganske få personer må kunne se i teleselskabernes systemer, men som privatdetektiv eller lignende tror jeg der skal betales store summer til teleselskabet for at få den type beskyttelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13

Nicolai Lønne:

Om 18 år har du en ekstra identitet... hvis altså ikke der er nogle stopklodser undervejs i systemet.

Jeg mener at Ekstrabladet for nogle år siden demonstrerede, at det kan gøres hurtigere. Find et CPR-nummer (det vrimler med dem) og benyt det til at få lavet en ny dåbsattest ved kirken. Den kan så igen bruges til at få et sygesikringskort, som kan bruges til en genudstedelse af kørekort, som kan bruges til pas... som kan, ja det meste :)

Hæng mig ikke op på rækkefølgen, men det var noget i den retning. Start med at finde det sted, der har det laveste krav for at udstede dokumentation og arbejd dig så op af.

Blev det med anonyme taletidskort ike afskaffet efter 11. septemer?

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:27

Fint nok med telefonen, men firmaet skal vel have et SE-nr. og det kan vel ses på cvr.dk - med ejers navn? Kan man skjule det? Jeg taler kun om lovlige måder at skjule på, ingen ulovlige...

Mette

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:41

MetteSkagen:

Fint nok med telefonen, men firmaet skal vel have et SE-nr. og det kan vel ses på cvr.dk - med ejers navn? Kan man skjule det? Jeg taler kun om lovlige måder at skjule på, ingen ulovlige...

Mette

Ja som allerede nævnt, udenlansk firma, i lande hvor de ikke stiller store krav til ejer- og ledelsesoplysning. Disse lande kan findes inden for EU og firmaer i EU landene kan frit åbne filialer i DK. Vupti intet navn, men derimod en masse andet bøvl med bl.a. SKAT som konstant vil mistænke firmaet for skatteundragelse, evt. hvidvaskning etc etc. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:47

MetteSkagen:

Mette

Jeg har hørt om et aps som var ejet af et selskab på cayman island (hvor der ikke er noget krav til den juridiske ejer af selskabet) som var igen var ejet af en postbox i Hong Kong. Altså hvis man fulgte ejeren op i systemet endte man med at finde en fysisk postbox.

Så bliver det vist ikke meget mere hemmeligt 

/Peder 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)