Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal jeg IKKE vælge denne shopløsning?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Der er rigtig mange tråde der omhandler hvilken e-shop løsning der er den rigtige. Jeg vil dog prøve at vende spørgsmålet lidt om:

Jeg skal i foråret åbne en shop på nettet med ca. 400 produktgrupper / 6000 varenumre. Jeg er ikke interesseret i selv at "designe" shoppen men er af den overbevisning der findes firmaer der kan levere en professionel løsning efter nogle på forhånd udstukne retningslininer. Shoppen skal integreres med et økonomisystem/program og det hele skal være nemt at gå til også selvom man ikke er uddannet designer/bogholder.

Med hensyn til shoppen er mit valg er faldet på Dandomain samt en af deres certificerede designpartnere. Økonomisystemet bliver (tror jeg nok) Stella Office da dette kan integreres med Dandomains shop. Ved også der er andre programmer men ingen af de "understøttede" er faldet i min smag.

Men...

Hvorfor skal jeg ikke vælge denne løsning????????

Uddybende kommentarer gives på opfordring

Hilsen

Thomas 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Skrevet kl. 21:48

Hvor er jeg glad.

Det er tilsyneladende den helt rigtige løsning jeg har fundet. (Der er i hvert fald ingen der er uenige)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:00
Nej på lidt over en 1 time, hvad kan du forvente Hmm
Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Skrevet kl. 22:05

desider:
Nej på lidt over en 1 time, hvad kan du forvente Hmm

Synes nu det er positivt med ca 50 visninger på en time. Og når der oven i købet ikke er nogen der har noget at sige til "projektet" så betegner jeg da det som en succes!Wink

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:58

DanDomains shop er uovertruffen god, hvis du vil hurtigt i gang, og kan nøjes med de funktioner der er i shoppen. Nøjes er måske lidt et fattigt ord, for der er en del funktioner. Prøv en af deres demoer og se om den passer til dig.

Har du for mange individuelle ønsker som ligger ud over DanDomain-shoppens virkefelt, så bør du nok overveje at kaste nogle penge efter en programmør, som kan programmere og tilpasse en shop til dig 100%. Det er nemlig lidt problematisk ved Dandomains shop. Det er et standardprodukt og man har ikke adgang til den kode, shoppen er bygget af. (Man kan dog komme lidt af vejen med Javascript, men det er noget rod).

Men det afhænger lidt af dine ønsker, mht. hvad der passer bedst.

God vind :)

(Inden nogen foreslår OSCommerce vil jeg lige opfordre til at man afsøger markedet for firmaer der har lavet en variant af det og som yder support. OSC's egen kodebase er helt tilbage fra 2002-2003 og bygger på forældede programmeringsteknikker. Vi venter spændt på OsC 3.0)

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Skrevet kl. 23:17

Hej 

Simon J:
DanDomains shop er uovertruffen god, hvis du vil hurtigt i gang, og kan nøjes med de funktioner der er i shoppen

Nøjes???Kan du uddybe hvilke funktioner som Dandomain ikke tilbyder som er gode at have?

På forhånd tak

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du satser langsigtet hvilket mængden af produktgrupper og varenumre lader til så burde du måske overveje en løsning der giver dig en højere grad af frihed i forhold til fremtidige justeringer m.v.

I forhold til økonomisystems integrationen så kan de fleste systemer spytte data ud i kommaseperede filer eller ligefrem i excel regneark (som de fleste økonomi systemer jo nok kan importere) så det kan de fleste webshopsystemer vel efterhånden.

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 03:31

Thomas A:

Hej 

Simon J:
DanDomains shop er uovertruffen god, hvis du vil hurtigt i gang, og kan nøjes med de funktioner der er i shoppen

Nøjes???Kan du uddybe hvilke funktioner som Dandomain ikke tilbyder som er gode at have?

På forhånd tak

Dandomains shop har en variant-funktion der dækker en stor del af de ting man kunne få brug for. Nu ved jeg ikke hvad du har i sinde at handle med. Handler du med T-Shirts f.eks .. så kan du lave varianter af t-shirtens farver. der hedder Rød, gul, blå som så bliver vist til den handlende. Ganske smart.

Det er mere branchespecifikke funktioner jeg tænker på her. Noget mere avanceret. Såsom hvis du havde brug for at kunden skulle kunne beregne en pris udfra størrelsen på et gulvtæppe, et specialsyet gardin osv osv. Eller hvis du har behov for at trække priser automatisk hjem fra en leverandør. Eller hvis du har specielle ønsker til placeringerne af dataelementerne på din skærm. I sådanne tilfælde så begynder de shops der er baseret på en fast standardopbygning at kende sine begrænsninger. Nu hev jeg lige Dandomains frem, fordi det er en af de mest benyttede, men det kunne for så vidt også have været ScanNets eller en hvilken som helst anden standardløsning. Med god grund, for de er alle i særklasse, hvis man ikke har avancerede behov, og så er de i et prisleje, hvor specialbyggede shops ikke kan følge med, de første par år i hvertfald.

Alfa og omega er udelukkende hvad dit behov er. Din shopløsning skal helst kunne vokse med de krav du stiller til den, for de vil uden tvivl stige i takt med at du bliver mere erfaren i at bruge den.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 04:09

Simon J:
Inden nogen foreslår OSCommerce vil jeg lige opfordre til at man afsøger markedet for firmaer der har lavet en variant af det og som yder support. OSC's egen kodebase er helt tilbage fra 2002-2003 og bygger på forældede programmeringsteknikker. Vi venter spændt på OsC 3.0

Tja personligt så kan jeg jo kun tale positivt om osCommerce. Selv om den er helt fra 2003 og måske forældet så virker den! Man kunne også vælge at sige det var det mest gennemtestede shop system med næsten uanede muligheder. Men nu ønsker spøger jo ikke selv at rode med det så derfor vil jeg anbefale ham at vende blikket mod f.eks. bgsys.dk der har et godt og gennemarbejdet produkt baseret på osCommerce og til rimelige priser. 

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12

Hej Thomas

Alle vores kunder kører med DanDomain og de er alle sammen rigtig glade for løsningen, selvom de alle har vidt forskellige behov til design, navigationsstruktur, brugervenlig, SEO, funktionalitet osv.. Så jeg vil men at DanDoamin er et rigtig godt valg. Du er altid velkommen til at kontakte vores kunder og høre hvad deres erfaringer har været.

Har du spørgsmål til DanDamains webshop er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)