Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal jeg IKKE vælge denne shopløsning?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode besvarelser ind til videre. 

>Henning

Hvad er jeres erfaring med integration mellem økonomi/lagerstyringssystem og DanDomain webshop? Har alle valgt en af de i forvejen understøttede løsninger eller er det ikke et problem at få sådanne programmer til at "snakke" sammmen?

Hvis man sender en komplet beskrivelse af shopprojektet til jer, kan man så få en fast pris på design, implementering osv.?

På forhånd tak

Hilsen

Thomas 

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 23:38

Kennith:

Tja personligt så kan jeg jo kun tale positivt om osCommerce. Selv om den er helt fra 2003 og måske forældet så virker den!

Hånden på hjertet: Virker perfekt eller virker med enkelte fejl? ;-)

Helt ærligt - jeg forstår ikke OSCommerce's popularitet. Det er fedt det er Open Source og en billig måde for en shopejer at komme i gang på. Jeg har implementeret et par OSCommerce shops for et par år siden. I starten var de da vældig fine at lege med - sikke mange funktioner, og så helt gratis, men langsomt begyndte jeg at finde graverende fejl. Det er længe siden, så jeg kan ikke præcist huske hvad det var, men det var funktioner der burde virke uden problemer. Nu bliver jeg en smule teknisk, men tag f.eks det faktum at OSC anno 2008 stadigvæk kræver at PHP's register_globals skal være sat til on på webserveren, det burde få de fleste teknisk interesserede til at løbe skrigende væk. Man må håbe at der i koden er taget højde for folk der vil forsøge at udnytte dette på skidt manér.

Jeg kan se der er et hav af bugfixes i contributions-delen på OSCommerces hjemmeside, men man kan da nå at prøve en del igennem, inden man finder en der med sikkerhed virker. Plugin-systemet er også direkte håbløst - i en professionelt udviklet shop ligger det hele som moduler, disse kan som regel aktiveres eller deaktiveres med en enkelt linje kode. I OSCommerce skal du indsætte hele kodeblokke i forskellige filer?! Det betyder at risikoen for der sker fejl og en del ikke virker, bliver langt langt større.

Det er rigtigt at det ville de fleste alm. mennesker nok være flintrende ligeglade med, de administrerer shoppen, og de fleste ting virker fint på overfladen. Men som leverandør har man et ansvar for at levere noget som virker og noget som i det mindste er sikkert. Selvfølgelig kan man aldrig garantere en 100% sikker løsning, men man kan i det mindste tilstræbe det.

Jeg tror de fleste vælger OSCommerce fordi der reelt ikke findes bedre alternativer, med de samme udvidelsesmuligheder, hvis man ønsker et system der er gratis at benytte. Jeg har hørt ganske lidt om ZenCart, men jeg har endnu ikke testet det. Firmaer der sælger umodificerede OSCommerce-løsninger (dvs dem der downloader nyeste udgave, klasker et design på, afsted til kunden og så er der dollars i kassen), er i mine øjne ikke seriøse. Tværtimod tager jeg hatten af for dem, der aktivt forsøger at udbedre de mangler systemet har, inden de shipper det. Men jeg har på fornemmelsen det ikke er ret mange.. Og derfor vil jeg til enhver tid anbefale en hvilken som helst anden shop end netop lige OSCommerce... 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 00:33

Simon J:
Jeg tror de fleste vælger OSCommerce fordi der reelt ikke findes bedre alternativer, med de samme udvidelsesmuligheder, hvis man ønsker et system der er gratis at benytte

Lige præcis Big Smile Men for mig har grunden til at valget faldt på osC nu været friheden. Det bygger på velkendte og udbredte teknologier det er nemt at flytte rundt på så man er ikke stavnsbundet til en leverandør. Syntes jeg ind i mellem støder på folk der piver over at de har en shop hos en eller anden udbyder og nu har det oprettet et vist antal varer og har fundet ud af at der er nogle funktioner som de ikke har og ikke kan få da det er udbyders system. Med osC kan man altid få det lavet.

Simon J:
Firmaer der sælger umodificerede OSCommerce-løsninger (dvs dem der downloader nyeste udgave, klasker et design på, afsted til kunden og så er der dollars i kassen), er i mine øjne ikke seriøse. Tværtimod tager jeg hatten af for dem, der aktivt forsøger at udbedre de mangler systemet har, inden de shipper det. Men jeg har på fornemmelsen det ikke er ret mange.

og jeg er helt enig med dig. Jeg har selv lavet alt min osC shop og jeg er ikke nogen haj til at kode andet end HTML og jeg ville da også gerne have fundet en af de bedre firmaer fra starten lige pt overvejer jeg at flytte til bgsys.dk de er flinke og ser ud til at have noget der virker de har været med helt fra starten med osCommerce og har der egen version der indeholder alle de ting du nævner. Men lad mig understrege jeg har ikke endnu nogen personlige erfaringer med dem.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:32

Hej Thomas

Sjovt at ingen nævner et ord om penge, altså det som shoppen koster at have hver måned.

Det er en væsentlig faktor, idet Dandomain ikke har alt for mange funktioner i standardprisen og at du således skal købe mange andre tillægsmoduler at betale ekstra hver måned, når andre shops som Goldenplanet har dem integreret til samme standardpris..

Tjek lige op på alt det du ønsker en shop skal kunne og hvad det koster..

Og tænk så lige over prisen på integration til økonomiregnskaber, som kan koste en herregård eller en mindre herregård..

mvh  Geeked

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:15

Hej Thomas

Jeg sider her og læser alt de spændende ting de andre medlemmer har skrevet.

Det er nogle fine synspunkter og dermed også noget du kan bruge til noget.

... men en webshop er bare en tool. Den ende kan 10% mere end det anden osv.. de er alle fantastiske til det formål de er bygget til.

Det jeg syntes er endnu vigtigere er at finde frem til netop dit behov. Det er med at finde frem til hvad du skal bruge det til konkret. Hvad vil du bruge og SEO muligheder, hvordan vil du lave dit mere salg, hvad er da er 2 level - salgsstatistiker, dem der kan gør du kan tjene mere..

Hvem er din kunder, hvad er deres rådighedsbeløb, hvordan skal siden se ud så du kan tiltrække din kunder, hvordan du vil have dem til at købe.

Alle de her ting er vigtige, uden dem bliver det svært at have en budget som du kan forholde dig til.

I den her sag er jeg en rådgiver, jeg er total ligeglad med alle butikker systemer .. da det er skrammel de kan ikke noget, pr definition.

Når du har dit behov defineret så kan du begynde at definere hvem skal være dit leverandør. Du er velkommen til at bruge mig som rådgiver - hvis lysten er da.

/ Robert Radut rr@webia.dk www.webia.dk 70 20 11 04
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)