Jeg skal til at leje et selvstændigt kontorlokale i et kontorfælleskab og var derfor til møde med erhvervsmægleren for ejendommen. Min enkeltmandsvirksomhed er ikke momsregistreret da min omsætning ligger under spærregrænsen og er derfor registreret som PMV (personlig mindre virksomhed). Kan det passe at jeg skal betale moms af min husleje, da den så bliver hele 25% dyrere, når der er tale om et erhvervlejemål. Jeg synes jeg engang havde læst om at sådan noget altid var fritaget for moms. |
udlejer afgør selv om han kører erhvervsleje med eller uden moms. Uden moms så har han ikke momsfradrag for udgifterne - men står godt overfor privat -. med moms har han moms fradrag for udgifter og de fleste erhverv er momsregistrerede og derfor ligeglade med moms på lejenSiennaFirm.net:Jeg skal til at leje et selvstændigt kontorlokale i et kontorfælleskab og var derfor til møde med erhvervsmægleren for ejendommen.
Min enkeltmandsvirksomhed er ikke momsregistreret da min omsætning ligger under spærregrænsen og er derfor registreret som PMV (personlig mindre virksomhed).
Kan det passe at jeg skal betale moms af min husleje, da den så bliver hele 25% dyrere, når der er tale om et erhvervlejemål. Jeg synes jeg engang havde læst om at sådan noget altid var fritaget for moms.
vh John Hannover