Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på udlejning af kontor

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra 2150 Nordhavn (Kbh. NØ)
Tilmeldt 15. Oct 16
Indlæg ialt: 34
Fra  Sienna Firm Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at leje et selvstændigt kontorlokale i et kontorfælleskab og var derfor til møde med erhvervsmægleren for ejendommen. 

Min enkeltmandsvirksomhed er ikke momsregistreret da min omsætning ligger under spærregrænsen og er derfor registreret som PMV (personlig mindre virksomhed). 

Kan det passe at jeg skal betale moms af min husleje, da den så bliver hele 25% dyrere, når der er tale om et erhvervlejemål. Jeg synes jeg engang havde læst om at sådan noget altid var fritaget for moms. 

Sienna Firm. Besøg hjemmeside på SiennaFirm.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

SiennaFirm.net:

Jeg skal til at leje et selvstændigt kontorlokale i et kontorfælleskab og var derfor til møde med erhvervsmægleren for ejendommen. 

Min enkeltmandsvirksomhed er ikke momsregistreret da min omsætning ligger under spærregrænsen og er derfor registreret som PMV (personlig mindre virksomhed). 

Kan det passe at jeg skal betale moms af min husleje, da den så bliver hele 25% dyrere, når der er tale om et erhvervlejemål. Jeg synes jeg engang havde læst om at sådan noget altid var fritaget for moms. 

udlejer afgør selv om han kører erhvervsleje med eller uden moms. Uden moms så har han ikke momsfradrag for udgifterne - men står godt overfor privat -. med moms har han moms fradrag for udgifter og de fleste erhverv er momsregistrerede og derfor ligeglade med moms på lejen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)