Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Limited selskab, som hedder ApS eller A/S

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen   

Jeg sidder og kigger lidt på ideen om at starte et Ltd, men hvorfor ser man så mange danske virksomheder som kalder sig et navn med ltd og så fx ApS eller A/S er det fordi de er en registreret filial der er registreret med en selskabkapital på henholdvis 125.000 og 500.000 eller er det for at det skal se ud som om de fx har indskudt 500.000? istedet for bare at oprette ApS eller A/S som normalt, udover at der selvfølgeligt er lavere beskatning i England, så syntes jeg at det kan virke på andre som om man er en "fusker" ved at bruge A/S betegnelsen for et ltd selskab uden at have fx de 500.000 kr i kapital.

Hvad mener i? og hvilke fordele og ulemper ser i direkte med denne form for virksomhed altså limited? Nu handler jeg meget med webhandel i Danmark, men også Sverige og Tyskland, så måske jeg kunne få nogle fordele der?

Mvh

Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 17:16
Jeg ved ikke så meget om Ltd fordele og ulemper, men jeg ved lidt om oversættelse og det er direkte forkert at oversætte Ltd til ApS eller A/S. Tvivler desuden på at det er lovligt. Specielt i marketing og salgs situationer.

Jeg må nok indrømme at jeg vil være betænkelig ved at starte et firma uden for DK da man jo i så fald skal være meget opmærksom på lovgivningen i det land. Desuden hvis man skal have lokaler (kontor, butik etc) i DK så mener jeg at man skal være registreret i DK.... uden at vide for meget om det
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:28

Altså du må ikke skrive A/S eller ApS hvis du ikke er det. Det kan være de har et selskab i England også, som er registreret som Limited, og så sætter de det ind i navnet også...

Men Destiny har ret i, at der ikke som sådan er nogen grund til Ltd, med mindre du selvfølgelig er placeret i England

"Sammenligningen" mellem Ltd og ApS er sådan set (så vidt jeg ved), at Ltd-selskabet er delt op i nogle anparter, ligesom ApS. Men det er gratis at registrere, så det er en kombination af ApS og enkeltmandsvirksomhed... men ingen fordel, med mindre du har fysisk adresse derover og er sat ind i lovgivningen mm.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Denmark
Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:13
Måske skal du starte din nyt selskab, men kalder den bare "The Limited"
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 17:02
Nej i DK må man ikke kalde et firma for ApS eller A/S, med mindre det er det.. Men i England er det jo ikke DK lovgivningen der gælder, så der kan de danske myndigheder vel ikke komme efter dig.. Selvom det jo moralsk er lidt på den forkerte side..
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)