Hej Allesammen Jeg sidder og kigger lidt på ideen om at starte et Ltd, men hvorfor ser man så mange danske virksomheder som kalder sig et navn med ltd og så fx ApS eller A/S er det fordi de er en registreret filial der er registreret med en selskabkapital på henholdvis 125.000 og 500.000 eller er det for at det skal se ud som om de fx har indskudt 500.000? istedet for bare at oprette ApS eller A/S som normalt, udover at der selvfølgeligt er lavere beskatning i England, så syntes jeg at det kan virke på andre som om man er en "fusker" ved at bruge A/S betegnelsen for et ltd selskab uden at have fx de 500.000 kr i kapital.
Hvad mener i? og hvilke fordele og ulemper ser i direkte med denne form for virksomhed altså limited? Nu handler jeg meget med webhandel i Danmark, men også Sverige og Tyskland, så måske jeg kunne få nogle fordele der?
Mvh
Kim Sand Sørensen |
Jeg ved ikke så meget om Ltd fordele og ulemper, men jeg ved lidt om oversættelse og det er direkte forkert at oversætte Ltd til ApS eller A/S. Tvivler desuden på at det er lovligt. Specielt i marketing og salgs situationer.
Jeg må nok indrømme at jeg vil være betænkelig ved at starte et firma uden for DK da man jo i så fald skal være meget opmærksom på lovgivningen i det land. Desuden hvis man skal have lokaler (kontor, butik etc) i DK så mener jeg at man skal være registreret i DK.... uden at vide for meget om det ![]()