Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af udbyder: Skal jeg afinstallere/installere Office 365

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Hos min kunde har man (bla.) office 365 gennem en leverandør som tager overpris. Jeg skal hjælpe dem med at få styr på bla. dette, og vil derfor anbefale dem at købe Office 365 selv. Mit spm. er: Skal vi afinstallere "deres"Office 365 på alle 5 computere for så at installere det igen, når vi selv køber det? 

Håber nogen kan hjælpe mig!

Mvh

Lisa

Fra Randers
Tilmeldt 21. Jul 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nej, Licensen udløber blot. Herefter kan den nye licenskode fra Microsoft(eller hvor du nu får den fra) indtastes. Enten igennem programmet på computeren, eller på Office 365 web dashboard :)

Tilmeldt 10. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt! Og Nemt :) Og tak for svar!

Lige et tillægsspørgsmål: Vi flytter også webhostingudbyder og derfor emailudbyder. Når det er gjort, skal den nye mailudbyder jo"køres ind" i Outlook på alle 5 computere.

Pga. ovenstående svar ligger Outlook der jo i forvejen med alle gamle mails i - behøver vi så ikke kopiere alle gamle mails ud og indlæse igen? Bliver de liggende i Outlook når vi skifter både 365 licens og mailudbyder?

Håber mit spørgsmål er forståligt :)

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt kan i blot lave ændringerne i opsætningen af konti i outlook
Så ligger alle gamle mails der stadig.

Der er dog det lille men, at det afhænger lidt af hvordan opsætningen er lavet.
Er det online til enten Exchange server eller via IMAP så skal i kopiere alle mails først da de ligger på mailserveren og ikke på computeren.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg ville under ALLE omstændigheder kopiere ALLE mails til en sikkerhedskopi. Jeg bruger selv en lille finte, som jeg gerne uddyber.

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en Office 365 med Hosted Exchange de har? Der findes flere forskellige pakker af 365 alt efter hvilken funktionalitet der er behov for. Ud fra hvilken pakke der vælges kan det være nødvendigt at geninstallere officepakken igen.

Tilmeldt 10. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Kirkegaard:

Hej. Jeg ville under ALLE omstændigheder kopiere ALLE mails til en sikkerhedskopi. Jeg bruger selv en lille finte, som jeg gerne uddyber.

Hejsa,

Du har ret - der skal selvfølgelig sikkerhedskopieres uanset. Hører da gerne din finte!?!?

Mvh

Lisa

Tilmeldt 10. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Hesselbjerg Sørensen:

Er det en Office 365 med Hosted Exchange de har? Der findes flere forskellige pakker af 365 alt efter hvilken funktionalitet der er behov for. Ud fra hvilken pakke der vælges kan det være nødvendigt at geninstallere officepakken igen.

Det ved jeg ikke - er der en måde, jeg kan tjekke det selv? Eller skal jeg have fat i udbyderen?

Vi havde tænkt os at vælge denne pakke: http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/software/office/microsoft-office-365-home-downlo

Betyder det geninstallering? Eller er det afhængigt af svaret på, hvilken løsning vi har nu?

Mvh

Lisa

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Signalinden:
Hos min kunde har man (bla.) office 365 gennem en leverandør som tager overpris. Jeg skal hjælpe dem med at få styr på bla. dette, og vil derfor anbefale dem at købe Office 365 selv. Mit spm. er: Skal vi afinstallere "deres"Office 365 på alle 5 computere for så at installere det igen, når vi selv køber det? 

Nej det skal I ikke, de skal bare have overført deres tenant til deres nye Office365-partner eller til dem selv hvis de selv overtager den.
Så skal de bare fjerne partneren inde fra portalen, så overgår de til at betale med kreditkort.

Så kører det hele videre på den MS-konto det er tilknyttet, der benyttes ikke licensnøgler til Office365 produkterne, der logger man ind med mailadresse på sin Microsoft konto og så er licensen tildelt via portalen.

I akal altså ikke "købe dem selv" men blot have overført kontoen til dem selv og så stå for betaling, administration osv. selv fremover.

Signalinden:
Håber nogen kan hjælpe mig!

Det kan jeres Office365-partner, det plejer at være indeholdt i prisen ;)

De bedste hilsner
/Brian

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Signalinden:
Lige et tillægsspørgsmål: Vi flytter også webhostingudbyder og derfor emailudbyder. Når det er gjort, skal den nye mailudbyder jo"køres ind" i Outlook på alle 5 computere.

Jeg tror du blander tingene lidt sammen, hvis I bruger Office365 og dermed Exchange Online, så er det dem der er jeres mailudbyder og dem skifter I ikke ved at skifte webhosting - der er det jo bare jeres webhotel i skifter.

Ofte er DNS administreret af jeres webhotel-udbyder, så der skal I sikre jer at I får de rigtige DNS-opsætninger lavet hos jeres nye DNS-udbyder - men det kan jeres Office365-partner hjælpe jer med hvis I ikke selv har styr på den del.

De bedste hilsner
/Brian

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)