Selv for folk der ikke har tænkt sig at sælge tøj på nettet er det spændende læsning, selvom det er på engelsk. Den kan nok findes på amazon.co.uk til under 100 kr, mener jeg købte den for 80 kr i London ikke lang tid efter den var udkommet. |
Ikke at jeg kender alverden til Boo Hoo, men det var da vist et af de der klassiske "pre-dot-com" selskaber, right? Det var de der år i starten af Internet-alderen hvor den slags kunne lade sig gøre - inden IT-iværksætterne lærte at regne simple regnestykker ud (som f.eks. at man på et eller andet tidspunkt skal kunne tjene mere end man bruger!)
I dag er dog dog andre, som med rimelig succes har vist at man godt kan sælge tøj på nettet - også herhjemme, f.eks. Bon''A''Parte. Jeg har gennem tiden lavet en del arbejde for dem, så jeg kan af naturlige årsager ikke sige så meget om nogle detaljer om dem, men jeg kan da "afsløre" (da det også har fremgået af pressen) at det går godt for dem - de sælger en hel masse! Så det kan lade sig gøre. Men, lige Bon''A Parte ER også en stor, gammel og meget erfaren virksomhed. De kom fra katalog-verdnen og havde allerede en eksisterende forretning da de gik i gang på nettet. Det er natruligvis en helt anden situation end den de fleste står i.
Det vigtige, for dig, er at kunne konstatere at folk faktisk gerne vil købe tøj på Nettet. Hvis Bon''A Parte kan kan du i princippet også - det er bare at have den rigtige ide, udføre den skide godt, og så arbejde, arbejde, arbejde ... :)