Hej Nu skal I høre. Jeg er kommet i en klemme i det, at jeg sammen med 2 andre vil lancere en webbutik med tøj i september måned. Lige nu er vi gang med at sikre os samarbejdsaftaler med de leverandører om de produkter, som vi gerne vil have ind på vores webbutik. Det går fornuftigt, men de leverandører, som vi for alvor gerne vil have med, tøver med at gå med på ideen. De kan ikke li tanken, om de skal ud på internettet, idet de føler, at de mister kontrol og de får mindre garanti for udformningen af hjemmesiden.
Vi vidste, at de ville have disse bekymringer, og ville derfor mødes med dem for at præsentere vores koncept, markedsføringsplan mm. Her ville vi desuden diskutere med dem, hvordan hjemmesiden skulle designes og hvordan prispolitikken skulle være før, at de kunne føle sig trygge ved ordningen. Dermed kunne vi sikre leverandørerne før, at vi designede hjemmesiden, hvilket passede bedst ind i tidsplanen, der hed. 1) Find leverandører 2)Design webbutikken 3)Iværksæt markedsføringsplanen. 4) Lancer butik. Det skulle sikre, at vi havde tid til at få oprettet anpartsselskab og udskyde udbetalinger i virksomheden til henimod maj måned.
Leverandørerne har desværre en helt anden opfattelse af verden. De vil ikke deltage i en dialog omkring designet. De vil i stedet have endelige udkast til hjemmesidedesignet, før de overhovedet vil tage stilling til, om de er interesserede i konceptet. Hvilket jo i princippet er fint, men det giver mig 2 større problemer.
1) De har deadline omkring ordrebestilling til efterårssæsonen i slutningen af marts. Hvilket giver mig én måned til at få udarbejdet udkast til hjemmesiden, få det godkendt og få udvalgt dele af kollektionen til salg på webbutikken.
2) Jeg skal til at have lavet udkast til hjemmeside design meget før, end jeg egentlig var interesseret i at skulle udbetale nogen penge overhovedet. Det giver nogle økonomiske problemstillinger anpartshaverne imellem.
Det vil sige, at jeg skal have fundet et webbureau, som kan lave udkast til design så gratis som muligt og så hurtigt så muligt. Har I nogle gode råd til, hvordan jeg kan løse denne problemstilling?
Mvh. Anders
|
Find et webbureau/reklamebureau, hvor i skriver en kontrakt med at i betaler xxxxx antal kroner for designet når apset er oprettet, hvis konceptet ikke bliver et hit og apset ikke bliver oprettet hæfter i personligt for gælden.