Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside klemme

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu skal I høre. Jeg er kommet i en klemme i det, at jeg sammen med 2 andre vil lancere en webbutik med tøj i september måned. Lige nu er vi gang med at sikre os samarbejdsaftaler med de leverandører om de produkter, som vi gerne vil have ind på vores webbutik. Det går fornuftigt, men de leverandører, som vi for alvor gerne vil have med, tøver med at gå med på ideen. De kan ikke li tanken, om de skal ud på internettet, idet de føler, at de mister kontrol og de får mindre garanti for udformningen af hjemmesiden.

Vi vidste, at de ville have disse bekymringer, og ville derfor mødes med dem for at præsentere vores koncept, markedsføringsplan mm. Her ville vi desuden diskutere med dem, hvordan hjemmesiden skulle designes og hvordan prispolitikken skulle være før, at de kunne føle sig trygge ved ordningen. Dermed kunne vi sikre leverandørerne før, at vi designede hjemmesiden, hvilket passede bedst ind i tidsplanen, der hed. 1) Find leverandører 2)Design webbutikken 3)Iværksæt markedsføringsplanen. 4) Lancer butik. Det skulle sikre, at vi havde tid til at få oprettet anpartsselskab og udskyde udbetalinger i virksomheden til henimod maj måned.

Leverandørerne har desværre en helt anden opfattelse af verden. De vil ikke deltage i en dialog omkring designet. De vil i stedet have endelige udkast til hjemmesidedesignet, før de overhovedet vil tage stilling til, om de er interesserede i konceptet. Hvilket jo i princippet er fint, men det giver mig 2 større problemer.

1) De har deadline omkring ordrebestilling til efterårssæsonen i slutningen af marts. Hvilket giver mig én måned til at få udarbejdet udkast til hjemmesiden, få det godkendt og få udvalgt dele af kollektionen til salg på webbutikken.

2) Jeg skal til at have lavet udkast til hjemmeside design meget før, end jeg egentlig var interesseret i at skulle udbetale nogen penge overhovedet. Det giver nogle økonomiske problemstillinger anpartshaverne imellem.

Det vil sige, at jeg skal have fundet et webbureau, som kan lave udkast til design så gratis som muligt og så hurtigt så muligt. Har I nogle gode råd til, hvordan jeg kan løse denne problemstilling?

Mvh. Anders

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 22:17

Find et webbureau/reklamebureau, hvor i skriver en kontrakt med at i betaler xxxxx antal kroner for designet når apset er oprettet, hvis konceptet ikke bliver et hit og apset ikke bliver oprettet hæfter i personligt for gælden.

På den måde har i en chance for at få et professionelt bureau med på ideen. Hvis i vil have det gratis får i en studerende hobby grafiker til det, men resultatet vil ikke blive det samme.
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 22:59

Jeg har tidligere haft held til at finde kontakter som vil lave noget på "kredit". Dvs. de får penge hvis du får penge. Og de er selv medvirkende til at du får ordrene i hus, så jo bedre de løser opgaven, jo bedre er det.

I forbindelse med forskellige designs til firmaernes egen identitet - der løste vi det i en ehandels portal for Aars by ved blot at ændre farven, og give dem deres egen "forside". Resten blev bevidst lavet i et rimeligt pænt og neutralt design. Blot den detalje at deres eget logo var der, og deres egne farver var tydelige var det vigtigste for de butikker vi fik med.

Held og lykke
 - René R. Nygaard
   Server overvågning og udvidede SLA rapportering.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 00:51

Hvorfor ikke blot tage fat i eks. Scannet, som jo har færdige shopløsninger - og iøvrigt en lang række referencer, som om muligt kan hjælpe i processen over for de potentielle leverandører----?

Blot lige et indspark - en tanke der faldt mig. Det skulle da sådan umiddelbart være lige til at gå til..

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:48
  Jeg fatter simpelthen ikke de kolleger i branchen som har så snævert et syn på kunder og potentielle opgaver - Er der ikke penge i det nu og her, så kan det være lige meget...

De glemmer blot at hvis man bare gider strække sig en anelse, så kan man have en glad, loyal og tilbagevendende kunde... Men det er selvfølgelig en mere langsigtet process, og hvis man står og vil have penge nu og her, så er dur det selvfølgelig ikke.

Det er ofte mindre virksomheder som står i den problematik som du og din kollega står i. Og det er måske nok også derfor at mange af vores kunder netop er de mindre virksomheder. Men det sjove er jo så, at vi også har en række større virksomheder som netop har valgt os af samme grund som de mindre virksomheder - nemlig fordi vi er fleksible, hurtige til at rykke og fordi alle - uanset størrelse - bliver behandlet ordentligt.

Jeg ved godt det lyder som et surt opstød - men jeg syntes virkelig at verdenen er blevet alt for fokuseret på tid og penge - service og et lille smil er noget man nærmest skal bede om og betale for. Og det gælder nærmest alle vegne. Tag nu f.eks. min lokale grøntsags- m.m. -pusher. En fyr og hans kone, som ikke taler super godt dansk, men de er altid rigtig venlige, smiler, åbner døren for min kone og ligefrem giver sig tid til at stå og småsludre lidt om vejr og vind - og så koster deres grøntsager vel og mærke det samme som nede i supermarkedet (endda måske lidt billigere). Når jeg så efterfølgende står nede i f.eks. Kvickly eller Fakta for at købe de resterende ting som jeg ikke kunne få det andet sted, så skal man se på et surt fjæs på en kassedame som tydeligt ønsker hun var alle andre steder end lige dér. Hvis man så ligefrem siger hej, så bliver de nærmest chokeret og tydeligt ser ud som om man har ødelagt hele deres dag. Og hvis man så også lige skal have en plastikpose - nå, ja - så koster den 2½ kr.... Service er ved at blive en mangelvare og når man så finder det, så er det ofte blot en tom skal... Trist udvikling.

Nå, men det var bare lige mine 5-cent lige op til weekenden...

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 12:09

Jesper mener du så at man bare bør tage sådan en opgave ind, og så vente og se om kunden får success? Hvis dette ikke er tilfældet ønsker du ikke pengene?

For hvis det er sådan den skal forståes, så forstår jeg dig ikke, jeg har oplevet uttallige folk få en ide, tilbyde penge når de engang får penge, og når de så får stablet det halvejs på benene så gider de ikke ideen mere.

Derfor skrev jeg i mit indlæg at hvis man er villig til at lave en kontrakt på der betales uanset om kunden dropper ideen eller ej. Så er der mange bureauer der er villige til at indgå aftalen.

Det er jo langt fra alle bureauer der har tid og penge til at tage en risikabel opgave ind.

Men det kan jo ske jeg har forstået dig forkert :)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:06
Nej det gør jeg ikke Martin.

Jeg mener ikke at man skal løse opgaven gratis i håbet om at kunden så kommer igen på et andet tidspunkt og denne gang er villig til at betale for den nye opgave. Det vil aldrig komme til at fungere.

Men jeg mener at der stadig må være en eller anden form for tillid hvorunder opgaven kan løses.

Qvortrup beskriver en deadlock, hvor det ene ikke kan lade sig gøre for at det andet er på plads. Men det andet er afhængit af at det første kan lade sig gøre. Det han efterspørger er jo, sådan som jeg ihvertfald læser det, ikke en komplet færdigkodet webshop - men blot et visuelt layout som han kan vise til leverandørerne. Hvis han nu er villig til at ofre lidt penge på at få lavet det visuelle layout og han kan finde en virksomhed som gider lave det grafiske layout - uden at det absolut også skal indebære at hele shoppen skal laves i samme omgang, så burde det altså kunne lade sig gøre at få det til at hænge sammen.

Det leverandørerne af produkterne sandsynligvis er interesseret i, er blot at se om hjemmesiden ligner noget der er flækket sammen på hjørnet af køkkenbordet er et 2 dages kursus i webdesign - eller om den ser anstændig nok ud til at kunne "bære" leverandørens produkt.

Og ja - med måde - jeg mener at man godt kan tage projekter ind som ikke har en dokumenteret success-procent. Man skal selvfølgelig overveje projektets ramme nøje og vurdere success-procenten. Men man skal heller ikke smide pengene ud af vinduet. Typisk vil tilliden ligge bundet op i en aftale omkring forlænget kredit, så man kan nå at få nogle penge i kassen før regningen skal betales.

En løsning set med mine øjne ville f.eks. være at lave en samarbejdsaftale (du var selv lidt inde på det) som omhandler det visuelle layout - det som de har brug for nu og hér. Samarbejdsaftalen indeholder f.eks. en aftale om x-antal ugers kredit. Det visuelle layout udarbejdes og kunden faktureres med de x-antal ugers kredt. Hvis leverandørene godtager layoutet og selve webshoppen kan kodes, så laves der en ny aftale i stil med den gamle. Bottomline er: Hvis projektet strander efter det visuelle layout er lavet, så stopper dét der - men der er stadig en faktura der skal betales. Problemet er selvfølgelig hvis virksomheden/personen ligefrem går i betalingsstandsning - men den risiko er der jo altid uanset om virksomheden er ny eller gammel. Jeg har da for kort tid oplevet en af vores kunder (en større virksomhed med 8-9 år på bagen) gå i betalingsstandsning midt i et projekt. Det var dog begrænset hvad vi havde i klemmen af penge, så det var ikke den store katastofe. Men det beviser altså blot at bare fordi en virksomhed har penge når et projekt startes, så er det ikke nødvendigvis en garanti for at der også er penge når regningen skal betales.

/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 13:13
Så er vi helt enige Jesper, tak for en god forklaring
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:24

Den var også lang..... rigtig rigtig dårlig vane....

/Jesper
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 13:48
[QUOTE]Dato: 2/24/2006 1:24:18 PM
Forfatter: Jesper Norbøll

Den var også lang..... rigtig rigtig dårlig vane....

Jeg synes, det er en god vane, så længe der er indhold i - så bliv endelig ved med det
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)