Jeg står i den situation at jeg har et firma som er ved at komme godt igang og omsætter en del efterhånden, men pga skilsmisse er jeg blevet sat ind som ejer af selskabet, og bliver nægtet en konto til selskabet pga at jeg har rki registreringer, på trods af at jeg har en forretning der omsætter 150.000-200.000kr i måneden og giver et overskud på ca 40.000kr når alt er fratrukket. det kører pt. via min privatkonto, altså fuld beskatning af alt, for ikke at tale om at det er drøn ulovligt og snart får ende. jeg har talt med flere banker, og der ikke noget at gøre der så længe jeg er reg. i rki. så vil de ikke lave en erhvervskonto til mig. nogen gode råd til hvad jeg gør. vil godtnok være træt af at lukke og slukke, når jeg har en voksende forretning, som er en succes. det er ikke en mulighed bare at betale mig ud af rki. så havde jeg gjort det. der er ikke den store egenkapital i selskabet, da jeg først afregner varen efter salg. nogen der har nogen guldkorn, for desværre er det sådan at, skal jeg ud af rki, så skal der mere til en en normal indtægt, nemlig selvstændig virksomhed, så det er samtidig min mulighed for at få betalt min gæld. mvh. den meget frustrerede selskabsejer. |
Du skal regne med nej til erhverskonto hvis du er i RKI og ikke kan finde en der vil kautionere
Du lyder også som om du risikerer at få yderligere problemer ved at køre som du gør nu uanset hvad - Du er nødt til at få orden i det eller stoppe vil være mit råd - evt sælge til en anden og forsætte som ansat - men ikke den omsætning og ikke bankkonto og sammenrod til privatøkonomi som kan give dig en masse problemer med hævninger som ses som aktionærlån og derfor er MEGET dyre skattemæssigt
Du lægger blot op til nye problemer desværre surt nok
vh John Hannover