Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger ifm, salg af lejlighed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

håber igen på den sædvanlige vante kompetente hjælp fra Amino´er.

Ifm. et salg af lejlighed hvor køber og sælger er enige er der jo selvsagt ikke behov for en ejendomsmægler.

omkostningerne vil jo naturligvis være mindre, men desværre ikke helt væk.

For naturligvis skal der en advokat ind over - hvad skal man forvente af honorarkrav for en, formoder jeg, forholdsvis simpel sag?

Og så er der vel også omkostninger til stempler?

Hvad med tilstandsrapport - skal den laves?

Eller andre omkostninger, man ikke kan "krybe udenom"?

På forhånd tak for alle svar.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 315
Fra  Andelsbolig.nu Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan google udarbejdelse af skøde på ejerlejlighed, så får du nogle tilbud som du kan vælge imellem. Priserne vil nok ligge fra kr. 2.000 og opad.

Skødet skal stemples med 0,6% af handlesummen med tillæg af ekspeditionsgebyr til tinglysningen, selvom tinglysningen nu er elektronisk.

Man udarbejder normalt ikke tilstandsrapport, det er ejendommen, der er den interessante del i en tilstandsrapport. Tag i stedet for elcheck og vvscheck. Hvis ejerlejlighedsforeningen har fået udarbejdet tilstandsrapport på ejendommen og en vedligeholdelsesplan, så giver den status på tilstand og vedligeholdelse.

Hertil kommer omkostninger til omprioritering af lejligheden.

Andelsbolig.nu

Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann

Tilmeldt 8. Jan 18
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Tutti.

Jeg ved mange advokater gratis kan besvære dine spørgsmål overstående.



Med venlig hilsen Klaus

Tilmeldt 24. Jan 18
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Taler vi ejerlejlighed eller andelslejlighed?

Hvis det er ejerlejlighed, vil jeg anbefale, at du laver en tilstandsrapport. Du vil stadig være ansvarlig for skader og mangler, hvis den ikke laves. 

Tilmeldt 6. Jan 18
Indlæg ialt: 46
Fra  Juridisk Servicecenter Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hjælper jer gerne med at udarbejde papirer mv. billigt. Giv mig et ring på 27516115, hvis du har lyst til at høre nærmere. Mvh Chanie

 www.juridiskservicecenter.dk - hjælp til køb af bolig (private) / freelance sagsbehandling (virksomheder) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)