Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke virksomhed - ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Mig og medejeren af vores virksomhed, har besluttet os for at lukke vores virksomhed, da vi ikke ser noget potentiale i vores foretning længere. 

Vi er ikke momsregistreret og har ikke omsat over 50.000 kr. 

Vi skylder så vidt vi ved heller ingen penge til skat, da vi har et underskud

Vi har nogle enkelte aktiver som blandt andet omfatter varelager og inventar. Det drejer sig ikke om meget. Det eneste vi bare vil vide, er hvad der skal ske med det, når vi lukker virksomheden? Skal det afskrives eller kan ejerne beholde det? 

Håber i kan hjælpe :)

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Anyone? 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget en revisor bør hjælpe med, så I er sikre på at alt er "lukket og slukket" korrekt - og at I ikke får snydt Jer selv.

Der skal laves et afsluttende regnskab og en solvenserklæring om at selskabet, med udgangspunkt i regnskabet, ikke skylder nogen penge til nogen.

Inventar og andre former for fysiske aktivet skal afhændes korrekt. Det vil sige at det skal sælges til en eller anden form for realistisk beløb. Om det så er til Jer selv, eller nogen andre, er ligegyldigt - det skal stadig foregå korrekt. Det kan også være at der er nogen ting som revisoren mener kan straksafskrives da det ikke repræsenterer nogen form for værdi?

Men igen - få en revisor ind over.

2 ud af 3 virksomheder jeg har lukket, har SKAT efterfølgende haft fat i mig omkring. Og hvergang har det været omkring aktiver og afviklingen / overdragelse af disse. I alle tilfældene har jeg været glad for at have haft professionel hjælp i forbindelse med lukningen. Er der noget der ikke er gjort korrekt, så kan man selv komme til at hænge på det efterfølgende.

/Jesper

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lukas

Det lyder forholdsvis overkommeligt, når jeres forretningsomfang ikke har været større. Jeg hjælper jer gerne med med likvidation af selskabet, afhændelse af aktiver mv. I er velkommen til at sende mig en mail på ds@bschmidt.dk, har evt tid sidst på ugen. God aften til jer :-)

Vh. Daniel

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Schmidt:

Hej Lukas

Det lyder forholdsvis overkommeligt, når jeres forretningsomfang ikke har været større. Jeg hjælper jer gerne med med likvidation af selskabet, afhændelse af aktiver mv. I er velkommen til at sende mig en mail på ds@bschmidt.dk, har evt tid sidst på ugen. God aften til jer :-)

Vh. Daniel

Er det den mest oplagte løsning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I er et ApS som jeg måske nu tror - så taler vi stadigt om, at alla aktiver I måtte have købt skal ud. I virker i så fald til at være et IKKE momsregistreret ApS og så køber i bare tingene ud, til præcis det I har købt dem til da selskabet - igen hvis jeg ser ret - er meget nyt. I laver en simpel faktura til jer selv på alle ting der måtte være - lager osv - uden moms - blot hele prisen inkl. moms (igen ud fra jeres cvr nr fremstår som ikke momsregistreret)

Så bliver næste skridt formentlig lukning ved erklæring some gratis, men tager tid og hvor det, hvis man aldrig har prøvet lignende, kan være godt at få en økonomiperson til lige at tage sig af at indhente skatteerklæring på basis af et slutregnskab (igen ud fra formodning om at selskabet er fra ult  nov 2015 og endnu ikke har haft regnskab) 

Herefter får I provenuet ud  de penge som er tilbage inkl. opr. investering) ud til jer selv og har fradrag for tab i forhold til oprindelig investering - eller aktieindkomstskat af gevinst i forhold til oprindelig investering

læs om lukning ved erklæring som I finder mellem de 3 alm. muligheder for lukning af ApS http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html 

I skal nok regne med ca 3.000 kroner og lidt op, for at få hjælp til det - ud fra at I ikke har haft egentlig aktivitet skal det ikke være voldsomt dyrt - I må gerne gøre det selv hvis I mener I kan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)