Hej :) Jeg er begyndt at sælge erotiske videoer online, og jeg modtager betalingen gemmen mobilepay. Jeg gemmer halvdelen hver gang. Så jeg kan betale skat af min indtægt. Men skal jeg også moms registeret? eller hvordan fungere det? Jeg tjener ca 1000-2000 om ugen på det. og så er mit andet spørgsmål også. Jeg er på SU og ved siden af SU må man jo max tjene 7500 ca før skat. Men gælder samme regler så her når jeg modtager pengene over mobilepay? Håber i kan hjælpe mig eller evt vil hjælpe mig med hvem jeg skal kontakte eller nogle sider hvor jeg kan læse mere om det. :)
Jeg er ny i det her, og jeg spørger netop fordi jeg ikke ved det. :)
Skal jeg ikke kun momsregisteret hvis det er over 50.000 jeg tjener? Det har jeg læst et andet sted
Du skal momsregistreres hvis du på et løbende år overskrider _omsætingsgrænsen_ på 50.000kr.
Men glem det ... momsregistrer dig til at starte med, eller endnu bedre stift et IVS (på den måde kan du lade dine penge stå i firmaet, og kun udbetale det til dig selv som du må tjene rent SU-mæssigt) og få fradragsfordele, hvis du f.eks. køber rekvisitter til dine film kan du trække dem fra i både skat og moms, og de penge tæller således ikke med i din indtægt.
Derudover har du også mulighed for at fradrage kørsel og evt. køb af udstyr (afhænger lidt af om du bruger det privat eller kun til erhverv) men de regler er relativt komplicerede og der er jeg ikke ekspert. Overvej at købe regnskabs programmet Billys Billing eller Dinero som er to online programmer til cirka 100kr om måneden ... det smarte her er at du får support og de kan hjælpe dig med hvad du kan og ikke kan trække fra :-)
g er begyndt at sælge erotiske videoer online, og jeg modtager betalingen gemmen mobilepay
så er det vigtigt du har en mobilepay online aftale med DDB - ellers vil de kunne se af betalingerne at du faktisk handler online som sælger og så lukker de din konto asap
du skal momsregistreres så snart det er åbenlyst din OMSÆTNING/salg vil overstige 50.000 kr på enhver 12 mdr periode, og så kan vi jo hurtigt sige at selv ved 1000 kr om ugen i salg er det NU da det jo er over 50 t på 12 mdr
musen12:
Jeg er på SU og ved siden af SU må man jo max tjene 7500 ca før skat. Men gælder samme regler så her når jeg modtager pengene over mobilepay?
Ja helt klart - hvor du får pengene er ligemeget. Nu er SU loftet for udeboende vel ca 140.000 kr så i første omgang med 1-2000 kr per uge, er det ikke et problem. Bliver det et problem, kan du bruge VSO hvor kun det du hæver påvirker SU - det er langt billigere på en række områder end IVS OG du kan vente med at beslutte dig til året er gået og du ser, om du rent faktisk kom over SU loftets 140.000 http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html
Okay. Det lyder virkelig indviklet. Jeg er ikke super god til sådan noget.. Er der ikke nogen man kan få hjælp af til alt sådan noget? Hjælp i forhold til der er en der sidder ved siden af mig og hjælper mig med at ordne det så det hele bare kører af sig selv. Jeg bor i KBH.
Ellers. : Så hvis jeg nu bare tjener under 50.000 kr om året, og får lavet en DBB aftale med mobilepay, så behøver jeg ikke betale moms. Kun skat?
Så hvis jeg nu bare tjener under 50.000 kr om året, og får lavet en DBB aftale med mobilepay, så behøver jeg ikke betale moms. Kun skat?
Omsætter - ikke
tjener - ja OM DDB laver online aftaler med CPR personer ved jeg ikke - men ja - du skal ikke opkræve moms af dit salg hvis du ved du ikke sælger for 50 t på en hver 12 mdr periode. Kommer du over - og du burde have forudset det kan du få moms på alt du ikke opkrævede moms for + bod
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det ser godt ud. Men tror i muligheden at der er en mulighed for at jeg kan finde en der kan hjælpe mig med alt det her fysisk så det hele bare kører af sig selv?
Ellers så alt det der med moms osv er det noget jeg selv skal regne ud, altså regne ud hvad jeg skal betale osv?
og skal jeg tage noget fra i fradrag ved skat osv, eller er det selvvalgt?
Jeg ved godt jeg lyder uintelligent, men sådan nogle ting her har aldrig været min stærke side...