Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

min kærste som ejer af ApS selskab

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Sep 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Min kæreste og jeg overvejer at starte et ApS virksomhed op hvor min kæreste er direktør for firmaet og hvor jeg er ansat i firmaet.

Kan I hjælpe med fordele og ulemper evt. erfaringer?

(selvfølgelig skal hun ikke lige smutte med det hele)

Mvh Værkføreren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:59

Hej Værkfører.

Du skriver ikke, om I skal have det sammen, eller det bare er kæresten, som skal eje det. Hvis I begge ejer det, skal I, som John også skriver, sørge for at have en god ejeraftale. Når man fortæller advokater, at man skal giftes, svarer de ofte som det første efter lykønskningen: "Har I gjort jeg klart, hvad der skal ske, når I skal skilles igen"? Min pointe er selvfølgelig, at man fokuserer på det positive, men i ejeraftalen skal I også så vidt muligt finde ud af, om og hvordan firmaet skal fortsætte i tilfælde af en "situation" - kan I f.eks. begge vælge at træde ud på et hvilket som helst tidspunkt? Til en fast pris osv.osv.

Hvis I begge ejer firmaet, kan I også begge få udbytte. Herudover skal du selvfølgelig også have en ansættelseskontrakt.

Hvis det kun er hende, som skal eje, kunne hun måske starte med en enkeltmandsvirksomhed? Så I kunne se, hvordan det går. Det kræver sin M/K at have firma sammen og ikke mindst at afslutte samarbejdete - og hér taler jeg af erfaring :-)

God vind!

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 30
Fra  Zia´s systue Skrevet kl. 18:57

I kan også bare starte med et IVS selvskab... Iværksætter selskab... Det kan du få med indkast på kun 1 kr... Og så kan man når man er blevet "større" lave det om til ApS eller andet...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:59

juliezia:

I kan også bare starte med et IVS selvskab... Iværksætter selskab... Det kan du få med indkast på kun 1 kr... Og så kan man når man er blevet "større" lave det om til ApS eller andet...

jep men jo så bare ikke gratis hvis man vil ændre det til ApS - og jo ikke fradrag ved tab for mere end den 1 kr - så trådstarter tag råd af nogen der ser det konkrete http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html + drift af selskab koster trods alt let 5-10000 kr om året i rene faste omk OG giver en række pligter som mange helt overser, i bar glæde over der kan stiftes med 1 krone i kapital

vh John Hannover

Tilmeldt 12. Sep 16
Skrevet kl. 09:44

Vi vil gerne starte et ApS hvor vi forventer en omsætning som kan lønne mig inkl. lokaler, regnskab, etc.

Vi vil gerne have min kæreste som direktør i firmaet med mig som ansat hvor hun lønner mig, men holder sig ude af daglig drift.

Vi har lokaler, forretningsplan og kunder klar - vi vil bare være sikker på at gøre det rigtigt.

Vi forventer at firmaet kan løbe rundt, da kunderne er på plads og vi allerede har ordre klar.

Har I nogle gode råd yderligere? Og gør vi det rigtige? 

Jeg skylder penge til det offentlige men er blevet sat en gældsernæring i udsigt. Det er en gammel dom (fra for mange år siden)

Ser frem til at høre fra Jer. Også gerne med alternative muligheder.

(jeg vil meget gerne ud af kontanthjælpssystemet og komme tilbage på fode igen)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:43

VI betyder måske her at det er din kæreste som skal eje også - ikke bare være direktør. I så fald har hun jo i alle fald bukserne på med din fremtid, og du skal være nogenlunde overbevist om, at det er jer to for laaaaang tid. Nu ved jeg ikke om gælden til det offentlige er årsagen til, at du ikke selv kan stifte og være direktør men hvis det er tilfældet, vil den vel også spænde ben for at være ejer og må du være ejer, kan jeg ikke se gælden til det offentlige spænde ben for at være direktør?

Kan du ikke drive det her i personlig virksomhed og selv være ejer? Jeg ville ikke være vild med at - næsten uanset hvad, kunne miste kæreste og arbejde i et og samme huk

Kæresten skal være klar på lidt krav det jo trods alt giver at have selskab og være direktør - det er ikke en ren "walk in the park" hverken omkostningsmæssigt eller på de ansvar det giver trods alt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html 

Kan I / skal I eje sammen skal der bruges lidt kræfter på en super ejeraftale - gerne med neutral advokat http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

god vind med det i alle fald

vh John Hannover

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 11:23

John - han skriver jo at gældssanering er inde i billedet.
Værkfører - hvad er tidsudsigten for din gældssanering? Hvis det er "snarligt" kan du måske få en 0-løsning fordi du er på kontanthjælp. Den påvirkes ikke af at du evt. senere får højere løn i "kærestens" APS. Men det giver selvfølgelig kun mening hvis den virksomhed "i" stifter giver overskud. Typisk er gældssanering dog svært at få hvis man får kontanthjælp og / eller er samlevende med en der har penge - hvad jeg formoder kæresten har siden hun kan starte APS for dig.

Tilmeldt 12. Sep 16
Skrevet kl. 11:48

Vi er heller ikke sikker på det er den rigtige konstallation.

Min kæreste har godt job og rigtig god indtægt hvilket spænder ben for vi kan flytte sammen og jeg må ærligt indrømme at det er lidt flovt for mig, at hun skal forsørge mig økonomisk, fordi jeg derved mister min kontanthjælp. (hun er villig til at smide sin opsparing i ApS - mod at jeg tjener dem til hende engang.... der er ikke sat år på endnu :) )

Derfor så jeg den bedste mulighed for, at hun stod for firmaet og jeg som ansat (men hun egentlig ikke var en del af det) og så udbetaler hun mig løn og jeg kommer ud af systemet. For hvis jeg står for firmaet, så skal jeg jo betale alt videre til det offentlige, af overskud, er det ikke korrekt? Hvad anbefaler I?

Gældsernæringen har jeg søgt, men vil lige undersøge den 0 løsning, jeg vil aldrig kunne betale gælden af (medmindre firmaet går godt en dag, man kan have lov at håbe) Drømmen er, at blive ækonomisk uafhægig fra systemet og blive ligeværdig med min kæreste og vi kan flytte sammen.

Kan I forslå nogle alternativer?

Fra Gråsten
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 12:02

Du mister ikke din kontanthjælp fordi i flytter sammen. Den gensidige forsørgelsespligt blev jo afskaffet. Det har dog betydning forhold til kontanthjælpsloft så du ikke vil kunne få boligstøtte og lignende.

Noget du skal være opmærksom på: Du siger i allerede har kunder/ordrer? Pas på du ikke er ude i noget der ligner socialt bedrageri. Du må jo ikke tage til kundesamtaler eller lave andre forberedende ting i forhold til virksomheden når du får kontanthjælp.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)