(hun er villig til at smide sin opsparing i ApS - mod at jeg tjener dem til hende engang.... der er ikke sat år på endnu :) )
2
Derfor så jeg den bedste mulighed for, at hun stod for firmaet og jeg som ansat (men hun egentlig ikke var en del af det) og så udbetaler hun mig løn og jeg kommer ud af systemet.
3
For hvis jeg står for firmaet, så skal jeg jo betale alt videre til det offentlige, af overskud, er det ikke korrekt?
I skal sidde med en rådgiver - en revisor eller advokat.
1
de penge hun sætter i et ApS er hendes så dem kan du jo ikke betale hende på anden vis, end at du køber selskabet - det er hendes penge fuldt og helt den anpartskapital
2
Hun kan ikke stifte, eje og være direktør uden "egentlig" at være en del af det. Hun har det fulde ansvar - bod for skat, moms og pligt til kapitalberedskab - arbejdsskade forsikring for ejer uanset løn + samme for dig og alle pligter over for dig som ansat - Intet af det slipper hun for + ansvaret for alle aftaler - alt du udfører - giver det problem ringer de og vil tale med direktøren og erstatningskrav går den vej +++meget mere
3
det offentlige vil naturligvis ikke forstå hvis du har 50 t et et ApS - nok bedre 1000 kr til IVS - men stadigt vil de vel ikke forhindre du får personlig virksomhed og ja så vil de sikkert tage penge hvis der er nogle ud over dem som du vil have lov at tjene selv for at klare dig - hvilket jo ikke er så urimeligt i virkeligheden
Tag nogle med på råd - det lyder ikke rart at være afhængig af kæresten både i følelser og i job og hun kan ikke bare gøre det uden en masse ansvar trods alt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Troede egentlig godt man måtte undersøge markedet i forhold til udbud og efterspørgsel - men point taken, tak for input.
Så har jeg fået helt forkert rådgivning fra kommunen, som sagde jeg mistede min kontanthjælp, da min kæreste tjener for meget. Det vil jeg da undersøge med det samme, tak! Super godt forum.
Tak John, det er nogle gode råd. Jeg vil tage en advokat med på råd og du har nok ret i det måske ikke er den bedste ide at blande privat og arbejdsliv. Så det bare som den eneste option, men kan se du forslår IVS, så det vil jeg undersøge nærmere.
i og med at ejeren/direktøren er samboende med skyldneren?
Det er jo netop ikke tilfældet her.....
ikke nu nej - men som trådstarter skriver er han jo ked af de ikke kan bo sammen, så tanken var jo nærliggende, at hvis han havde job og løn så var der ikke kontanthjælp og så ville de flytte sammen
Nå jeg synes stadigt ikke det er så skøn en konstruktion - ville hellere trådstarter selv var ejer - og et IVS vil vel ikke få det offentlige til at kræve penge fra selve 1-2000 kr kapital - og stadigt vil løn vil kun blive friholdt op til "mindste standard" og derudover tages løn vel til dækning af gælden. Så kan man sige, at fordelen ved kæresten er at man så kunne nøjes med løn op til det punkt og lade kæresten have resten af fortjenesten - men så er vi nok der hvor de jo ikke skal bo sammen - og manden virkeligt er afhængig af kæresten
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
ville hellere trådstarter selv var ejer - og et IVS vil vel ikke få det offentlige til at kræve penge fra selve 1-2000 kr kapital
Næ .... men hvis gælden er offentlig så krav om sikkerhedsstillelse måske. Og så er det mere vanskeligt at rette op på det efterfølgende ved at lade kæresten stå som ejer..... (formodning om at hun ikke er reel ejer - har SKAT prøvet før).