Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af enkeltmandsvirksomhed - Har et par spørgsmål..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har fra dags dato oprettet min enkeltmandsvirksomhed, men jeg har et par spørgsmål. 

1: Hvornår løber mit regnskabsår til? 
2: Har omsat i "firmaet" de seneste 2 måneder, hvordan skal jeg bogføre disse, nu hvor de er lavet inden firmaet blev oprettet? 
- Har selvfølgelig lagt 50% af indtjeningen til side til skat
3: Hvad vil i tro en revisor samt bogholder vil koste, når det drejer sig om 2 bilag om måneden max? 

Mvh 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:58

Har du et job ved siden af den virksomhed ?

Så betaler du skat gennem dit job, altså du får mindre udbetale pr måned end du plejer.

Dit regnskabsår er et kalenderår.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:23

Hej.

2. Hvis det kun drejer sig om 2 måneder, skal du bogføre dem på den første dato, hvor du er registreret fra.

2a - skat tilside: Det er fint nok, faktisk en rigtig god idé, men ikke strengt nødvendigt. 

3. Revisoren koster det samme, hvadenten det er 24 eller 240 bilag, hvis det er lige komplekst. Han skal stort set udføre det samme. At bogføre 2 bilag om måneden eller 6 i kvartalet gør jeg gerne for 300 kr. , men jeg foretrækker at lære dig det, så du selv kan klare bogføringen og så have en revisor som "bagkant" til årsregnskab/selvangivelse.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:35

1 generelt altid kalenderår = til 31/12.2016

2 - Hvornår er du momsregistreret? Hvis den dato ligger nu dags dato kan du ikke trække moms fra eller have lagt moms på din omsætning de 2 mdr inden. Så skal du bare stadigt lade indtægter og tilhørende udgifter indgå i regnskabet

3 prøv www.agera.dk og søg en bogholder - ikke ret dyrt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jan 15
Skrevet kl. 22:54

Tak for dit svar. 

2 - Jeps, det er jeg. Har ikke købt noget, så skal ikke trække noget fra. Har ingen udgifter, kun indtægter faktisk. Får min indtægt fra irland, så det er uden moms, så jeg skal vel bare indberette 0 i moms pr kvartal? 

3 - Det vil jeg prøve. Bruger dog også Dinero til at holde styr på det hele selv, men det med hvornår man lige skal indberette skat og moms, samt hvornår man så skal betale det osv, det har jeg slet ikke styr på, derfor jeg hellere vil betale ind for at klare dette. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:12

2 - ja momsen er så 0 forudsat - som jeg formoder - den der betaler dig er registret for moms i Irland (du skal checke) men skal jo for EU salg/indtægt indberettes som EU salg per moms nummer for kunden til skat og i rubrik B

3

God ide. Moms er formentlig per kvartal og skat er udvidet selvangivelse

god vind med det  John Hannover

Tilmeldt 15. Jan 15
Skrevet kl. 23:20

Tusind tak for svaret, du er en ren verdensmand. :) 

- Har dog lige et sidste spørgsmål. Får kun beløbet sat ind på min konto, men modtager ikke en faktura, så hvordan bogfører jeg dette korrekt? 
Det er fra Google i Irland. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:33

Importør123:

Tusind tak for svaret, du er en ren verdensmand. :) 

- Har dog lige et sidste spørgsmål. Får kun beløbet sat ind på min konto, men modtager ikke en faktura, så hvordan bogfører jeg dette korrekt? 
Det er fra Google i Irland. 

Jeg ved ikke om du får en faktura fra dem faktisk med mindre du er registret med momsnummer CVR 
I så fald ville jeg printe betalingen fra google adsence som bilag

vh John H

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)