Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er lige ved at SPRINGE i luften af stolthed!!! :D (En iværksætter succes historie)

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 14 person

Jeg vil gerne lige have lov til at dele en af mine største succeser med Jer! For på en eller anden måde, har flere af Jer spillet en stor rolle, på min vej imod målet! :)

Jeg har jo altid gerne ville iværksætte - altid gerne ville være noget selvstændigt, da jeg på ingen måder egner mig, til de faste rammer, pligter og uflexible arbejdstider, som uddannelses & arbejdsmarkedet fungerer under. Så jeg har gransket mig selv  mange år efterhånden, for at finde frem til en måde, hvorpå jeg kunne arbejde hjemmefra og være min egen boss.
Jeg har forsøgt mig igennem flere uddannelser, end de fleste og jeg har været på mange forskellige arbejdspladser - alt sammen kun kortvarigt, før min indre teenager dukkede op og i protest, begyndte at ødelægge det hele for mig.

I 2013 fandt jeg (alt for sent) ud af, at jeg nok var mere end bare "doven og ansvarsløs" - man fandt ud af, at jeg var Manio Depressiv. En diagnose, som for nyligt er blevet omstødt til Emotionel Ustabil Personlighedsstruktur - Bedre kendt som Borderline.
Pludselig fandt jeg en mening med galskaben - og indså at jeg, i stedet for at fokusere på arbejde og uddannelse, skulle til at begynde at se lidt på mig selv. Og få ryddet op i fortidens spøgelser.
Men helt vildt god støtte, fra min kommune (Ja, her findes OGSÅ succeser!), er det sidste års tid gået med at gå til behandlinger for min diagnose, få struktur på hverdagen og noget RO PÅ det hele! Og det var lige præcis nøjagtigt hvad jeg trængte til!

For med plads i hovedet, tilfældighedernes kraft og måske lidt "hjælp oppefra", fandt jeg sidste sommer papir og blyant frem - og begyndte at lege lidt. Ret hurtigt, fandt jeg ud af at jeg havde flair for at tegne - og jeg fik blod på tanden.
Jeg oprettede en Facebookgruppe, til at teste mine tegninger af - og den begyndte hurtigt at vokse. Og det samme gjorde mit selvværd!
Jeg har ALDRIG NOGENSINDE troet, at jeg duede til noget. Aldrig troet at jeg kunne blive til noget. Altid levet spontant (og dumt) i nutiden, fordi jeg faktisk ikke rigtig troede på "i morgen". Men nu, er brikkerne altså faldet på plads - og jeg kan pludselig identificere mig selv. - JEG ER TEGNER :D Og det sidste år, har været en sjov jagt på anerkendelse og øvelse, øvelse ØVELSE! Alt imens min Facebookgruppe er vokset stødt.

Så en aften, for 3 ugers tid siden, der tegnede jeg - for sjov, en af de gamle DAM/Gjøl trolde. Dem, fra barndommen. Jeg postede den for mine følgere og den blev MEGET vel modtaget! Den blev kastet rundt i delemaskinen og høstede knap 500 likes, på få dage. Flere af mine følgere, var søde at gøre mig opmærksom på, at jeg nok skulle passe lidt på, mht. rettighederne. Og det havde de selvfølgelig ret i. Så efter et par dages søgen, fandt jeg frem til DAM selskabet og skrev dem en mail, hvor jeg spurgte om det var okay, hvis jeg tegnede nogle flere af deres trolde. Jeg tilbød dem en bid af salget, såfremt det gik godt. - Men at det ville gå SÅ godt, som det gjorde, den havde jeg slet ikke set komme! :D

For dagens efter kontaktede direktøren fra DAM mig. De var ret vilde med mine tegninger og stod tilfældigvis og skulle på Forland messen, her i weekenden. Og de ville gerne have mig med!!! :D
Jeg fik 2 uger, til at tegne 5 1:1 tegninger (A2), af trolde. Få dem printet og indrammet, så de kunne komme med på Formland. Nordens største designmesse!!! :D Ahmen det ER så vildt! Men NØJ hvor havde jeg travlt!!!!!!

Jeg nåede desværre kun at tegne 3 af de 5 tegninger og der var totalt kaos, på falderebet! (Hele det kaos, kan man læse mere om i Facebookgruppen, hvis man har lyst - www.facebook.com/dimseriet)).

Men jeg NÅEDE det!!!! :D Og MINE tegninger, er lige nu på vej (i en Ferrari, for det ikke skal være løgn) til ophæng i Herning Messecenter! :D




Drømmen er nu at der er nogle indkøbere, fra de store gavekæder, som fanger ideen med at få Lykketroldene ud på denne måde :)

Sker det, eller sker der noget helt andet, som jeg slet ikke VED endnu, så kan jeg ENDELIG takke en KÆMPE STOR milepæl af i mit livs udvikling: ALDRIG mere kontanthjælp!!!

Mange tak fordi I ville læse med og hører om en lille bitte iværksætter succes! Og KÆMPE tak til alle Aminoer, som har støttet mig igennem årene!

Ses vi på Formland? :)

Hav en FANTASTISK dejlig dag! :)

Bedste Hilsener Rikke MY

Gem

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Super fedt for dig Rikke, tillykke

PS så kan du jo prøve at tegne andre dukker (tænkte lige på den her berømte træ abe fra Danmark), bamser og evt LEGO opstillinger, er der et marked for tegnede trolde må der også være det for andre tilsvarende ting.

Mvh

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fedt det hjælper at bliver ved, selvom det ikke altid er lykkes, når man forsøger noget.

Men du har lyttet til de mange råd, og det ser ud til at have givet pote :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Jun 16
Indlæg ialt: 65
Fra  FlyETA.com Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke,

Fed læsning på en ellers kedelig onsdag! :) Godt gået..

- FlyETA.com

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 106
Fra  Pump United Vitapus Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke med din succes, Rikke.

Og held og lykke fremover :-)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke, Rikke Smile

Jeg vidste, at du nok skulle/skal klare den Yes

Fra Herning
Tilmeldt 16. Aug 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke med det! Det var rigtigt dejligt at læse. Held og lykke fremover :)

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. A:

Super fedt for dig Rikke, tillykke

PS så kan du jo prøve at tegne andre dukker (tænkte lige på den her berømte træ abe fra Danmark), bamser og evt LEGO opstillinger, er der et marked for tegnede trolde må der også være det for andre tilsvarende ting.

Mvh

Mange tusind tak skal du have Mr. A :D
Jeg kunne da håbe på at blive kontaktet af diverse aktøre, fra det danske legetøjs/design marked, efter messen. Det kunne være spændende! :D

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rikke

Jeg fik faktisk tårer i øjnene over dit indlæg og har dem endnu i skrivende stund.

Tænker også at der må være en del andre virksomheder der kan bruge dit talent, både i ind og udland.

/ Henrik

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Fedt det hjælper at bliver ved, selvom det ikke altid er lykkes, når man forsøger noget.

Men du har lyttet til de mange råd, og det ser ud til at have givet pote :)

Du kan tro at jeg har lyttet - og det har uden tvivl været en god ide ;)

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)