Jeg har et bogføringsspørgsmål som jeg er lidt i tvivl, som i sikkert kan hjælpe med :) Jeg har gennem længere tid købt fragt af et firma, og har for hver forsendelse fået en faktura jeg har bogført. Efterhånden som der er kommet kunder i butikken er det ved at være lidt besværligt. Så nu har jeg gjort det, at jeg overføre xxx kr til fragtfirmaet pr måned, hvorfra de så trækker beløbene fra disse penge, og sidst på måneden får jeg en udspecificeret opgørelse med moms osv. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal bogføre det beløb på xxx kr som jeg overføre til fragtfirmaet. Det er jo ikke en udgift og jeg kan jo heller ikke sige på forhånd hvor meget moms der skal trækkes fra de xx kr som bliver overført. Når jeg så får en udspecificeret opgørelse, kan jeg jo først se mine rigtige udgifter. Min egen ide, som jeg gerne vil have bekræftet - er at oprette en konto feks "Fragtkonto", hvorpå jeg overføre xxx kr i starten af måneden. Når jeg så får min udspecificeret opgørelse sidst på måneden, så trækker jeg dette beløb fra min "Fragtkonto". Er det sådan i ville gøre det ? - Kim - |
har du ikke en konto til depositum uden moms i status? Den ville jeg regulere over
vh John Hannover