Kan jeg sælge sodavand og andet sødt på min arbejdsplads, hvis det er tænk som personalefordele?
God dag.
Spørgsmålet er vel; driver du rent faktisk kioskvirksomhed eller ej?
Umiddelbart er det direkte svar på dit spørgsmål, ja du kan! Men der er stadig nogle åbne spørgsmål, du skriver personalefordele? er det din virksomhed? og du vil sælge sodavand til under indkøbspris eller? hvor købes varerne henne, trailer fra Tyskland eller lokale føtex?
personale skal som udgangspunkt beskattes efter lidt komplekse regler hvis de får økonomiske fordele - Lavere priser på ting osv. Sælges til alm pris er det jo ikke en fordel - samme med mad ordninger - der er skarpe regler for egenbetaling i forhold til det som serveres.
Sodavand du evt tænker at hente i udlandet vil kræve registrering for punktafgift og betaling af en sådan når du bruger det erhvervsmæssigt - slik samme sag
Køber du i DK og sælger uden at sætte til på det - videre til dit personale - så tror jeg som ikke der er problemer i det. vent på andre
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Helt præcist har jeg tænkt mig, at sælge sodavand og slik, som jeg får på tilbud. Ja, der er en lille fortjeneste på det.
Sodavand ville være købt i Danmark, da jeg ikke må sælge dåser importeret uden pant fra Tyskland.
Er det ok?
ja hvis skolen giver OK er det lovligt - du skal så føre regnskab og beskattes af din fortjeneste, stor eller lille. Ved forventet omsætning på 50.000 kr på 12 mdr skal du momsregistreres, ellers ikke
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER