Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil spørgsmål, skær det venligst ud i pap !

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et enkeltmandsforretning og jeg er i vildrede angående om jeg skal købe/lease en firmabil eller om jeg bare skal trække km ud fra den ordinære sats

Sidste år havde jeg et kørselsfradrag på 40.000 kr. Det er kørsel til/fra arbejde og kørsel fra butikken til syerske og messe/indkøb

Men jeg går med ideen om jeg skal købe eller lease den nye wv Up når den kommer i efteråret. Men den skal kunne benyttes privat, da jeg aflevere datteren i bhv og vil ikke stå uden bil på mine fridage m.m.

Men jeg kan ikke gennemskue om det er for dyr en løsning. Min revirsor har fere, så kan ikke ringe til ham, så derfor håber jeg i kan hjælpe mig og venligst skær det ud i pap!

Bilen nypris er ca 100.000 kr.

Såfremt jeg køber den, afholder min butik så alle udgifter, vedligeholdelse og brændstof, vægtafgift og hvad der kan komme ? Jeg er helt med på jeg ikke kan trække km i regnskabet.

Kan jeg svare moms af købet ?

Hvor stor er beskatningsgrundlaget ?

Der er sikkert nogle spørgsmål jeg har glemt, så tag endelig højde for dem.

På forhånd tak

Mvh Heidi.

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:09

En firmabil i en UP kan næsten aldrig gå. 

Beskatningsgrundlaget ved firmabil vil altid være minimum 160.000 + miljøtillæg så det er ærgerligt at svare skat af det når bilen ''kun'' er 100.000 værd.

Du kan dog overveje en bil på papegøjeplader du køber privat og registrerer som blandet benyttelse. Således vil du stadig være i stand til at få kørselsgodtgørelse mv. uden der sker beskatning.

Du vil betale en misundelsesafgift på omkring 2.500 og vil ikke være i stand til at trække momsen af købet. Du vil dog være i stand til at trække momsen på driftsudgifter på bilen fra (ikke skattefradrag for udgiften ex. moms idet du ikke bliver beskattet af fri bil).

Således vil du være i stand til at køre privat i den (dog uden bagsæder).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:42

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)