Jeg er virkelig ikke den store regnskabsnørd og må med røde kinder tilstå, at jeg faktisk ikke kan finde ud af at lave regnskab for min daglige opgørelse af kassen Almindeligt regnskab kan jeg klare, så det er ikke noget problem. Jeg har en lille butik med både fysisk og netsalg. Er der evt nogen der vil vise mig, hvordan deres skema eller ??? for daglig opgørelse ser ud? Jeg laver alm optælling og z-strimmel hver dag, men skal finde ud af hvordan det skrives, så skat liker det. |
du bruger vel et regnskabssystem som f.eks. Dinero.
Så gør du kasse op - og den vil bestå af en del kontanter og vel en del dankort betalinger, og summe af de to skal gerne stemme med kasse strimlen
Du bogfører så, med kasse strimmel, og dankort oplysningerne på omsætning/salg og modkonto er så debet Kasse for kontanterne og debet Bank for dankort betalingerne
Ofte vil der kunne være små differencer - som du bogfører som kassedifference mod Kasse - så konto kasse hele tiden stemmer med de penge der ligge i den kontant
Bliver det mange, så sætter du penge i banken og bogføre kredit Kasse og Debet Bank
Netsalget bogfører du enten ved at din netshop har integration til dit regnskab, eller via en liste over alle salg (som du skal kunne vise i systemet - salg af hvad - til hvem - til hvilken pris - moms osv. og har du ikke entegration, så kan du bogføre alle salg enten hver for sig (hvis det er få og store) eller efter udskriftslister fra dit system
Ved ikke om det var så simpelt det du spurgte om
vh John Hannover