Nu hvor jeg har fundet ud af, at jeg rent faktisk skal beregne salgsmoms af de forsendelsomkostninger jeg skriver på kundens faktura er jeg kommet til at spekulere lidt i, hvorvidt det overhovedet kan betale sig at kunderne betaler noget i forsendelse... Lad os tage udgangspunkt i min kunde vælge at få tilsendt som pakke og derved giver kr. 49,- Herved skal jeg afregne til skat kr. 9,80 - korrekt? Udover det betaler jeg selv det resterende på posthuset, dog ikke op til kr. 70,- da jeg har en erhvervsaftale med Post Danmark og derfor betaler lidt mindre for en pakke. Vil det efterhånden bedre kunne svare sig for mig at gå ind og sige "Fint jeg sender uden omkostninger for kunden". Dvs. jeg evt. skal ned og give kr. 57,- (op til 5 kg) for at sende en vare. Istedet for f.eks. kr. 8,- (resterende fra de 49,-) samt kr. 9,80 til skat. Her tænker jeg jo også på, om det måske vil give mig det mere salg at sende fragtfrit??!! Jeg vælger da selv de butikker hvor fragten er gratis eller billigst, hvis butikkerne alligevel har samme type vare. Hvad mener I herinde på Amino.dk??
Mange hilsner Githa
|
Personligt hader jeg fragtgebyrer - jeg accepterer dog at de er nødvendige og ikke mindst fair. Men har jeg muligheden så vælger jeg en butik hvor fx fragten bliver gratis hvis man køber for over x-antal kroner. Jeg tror i hvert fald du kan få nogle ekstra salg ind ved at folk ikke skal betale fragt. Man ved jo godt som bruger at man "betaler" fragten alligevel, men man håber vel at det er butikkens avance der betaler gildet
Nu bor jeg i Sverige og der har virksomhederne IKKE forstand på hvordan man håndtere fragt som en konkurrence parameter (undtagen nogle få), der får du bare lov at betale fragt uanset hvormeget du bestiller, og bestiller du rigtigt meget så bliver fragten dyr.... tsk tsk... kan kun håbe de får øjnene op for fragtfri køb med tiden :)