Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan bedst svar sig... fragtfrit salg eller???

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu hvor jeg har fundet ud af, at jeg rent faktisk skal beregne salgsmoms af de forsendelsomkostninger jeg skriver på kundens faktura er jeg kommet til at spekulere lidt i, hvorvidt det overhovedet kan betale sig at kunderne betaler noget i forsendelse...

Lad os tage udgangspunkt i min kunde vælge at få tilsendt som pakke og derved giver kr. 49,-

Herved skal jeg afregne til skat kr. 9,80 - korrekt?

Udover det betaler jeg selv det resterende på posthuset, dog ikke op til kr. 70,- da jeg har en erhvervsaftale med Post Danmark og derfor betaler lidt mindre for en pakke.

Vil det efterhånden bedre kunne svare sig for mig at gå ind og sige "Fint jeg sender uden omkostninger for kunden". Dvs. jeg evt. skal ned og give kr. 57,- (op til 5 kg) for at sende en vare. Istedet for f.eks. kr. 8,- (resterende fra de 49,-) samt kr. 9,80 til skat.

Her tænker jeg jo også på, om det måske vil give mig det mere salg at sende fragtfrit??!! Jeg vælger da selv de butikker hvor fragten er gratis eller billigst, hvis butikkerne alligevel har samme type vare.

Hvad mener I herinde på Amino.dk??

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 09:39

Personligt hader jeg fragtgebyrer - jeg accepterer dog at de er nødvendige og ikke mindst fair. Men har jeg muligheden så vælger jeg en butik hvor fx fragten bliver gratis hvis man køber for over x-antal kroner. Jeg tror i hvert fald du kan få nogle ekstra salg ind ved at folk ikke skal betale fragt. Man ved jo godt som bruger at man "betaler" fragten alligevel, men man håber vel at det er butikkens avance der betaler gildet Wink

Nu bor jeg i Sverige og der har virksomhederne IKKE forstand på hvordan man håndtere fragt som en konkurrence parameter (undtagen nogle få), der får du bare lov at betale fragt uanset hvormeget du bestiller, og bestiller du rigtigt meget så bliver fragten dyr.... tsk tsk... kan kun håbe de får øjnene op for fragtfri køb med tiden :)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:48

Hej Jseper..

Du hader fragtgebyr og porto, men hvem tror du skal betale alligevel??

Du kan ved fragtfrit ordre komme til at betale for meget for varerne, idet fragten så er lagt på salgsprisen og jo mere du køber, jo mere giver du til fragten..

Så hellere vælge fragt og gebyr for små ordrer og en max fragttakst derudover..

Geeked

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:03

Jeg tror ikke man kan besvare spørgsmålet uden at kende dine kunder. Den eneste måde at få sikkerhed er at teste, teste og teste. Men skal jeg være ærlig tror jeg ikke gratis fragt opvejes af et tilsvarende mersalg. Men der er jo ikke noget i vejen for at tage 20 eller 30kr i fragt, som ligger et sted midt imellem.

/Jesper

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 10:28

Hej Keld,

som du måske kunne se længere nede i mit indlæg, så er jeg da udemærket klar over hvem der betaler, samt jeg forstår at fragt er nødvendig. Det betyder da ikke at jeg behøver at kunne lide det. Smile

Som nævnt så kan jeg lide at man kan fjerne fragten ved større køb - så er det fair for alle, butikken får solgt mere og jeg føler jeg får det billigere.

Og så kan jeg da lige nævne at jeg hader fragt som "butik" også - at vi skal betale 26 kr. for at sende et magasin med PostDK er ganske udfedt [:'(]

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 11:39

Jesper Jørgensen:

Jeg tror ikke man kan besvare spørgsmålet uden at kende dine kunder. Den eneste måde at få sikkerhed er at teste, teste og teste. Men skal jeg være ærlig tror jeg ikke gratis fragt opvejes af et tilsvarende mersalg. Men der er jo ikke noget i vejen for at tage 20 eller 30kr i fragt, som ligger et sted midt imellem.

/Jesper

Det kan du nok have ret i, men altså mine kunder er jo forældre, bedsteforældre og andre der vil købe ting og sager til børn :-)

Har også selv overvejet om man skulle tage f.eks. kr. 29,- i forsendelse.

Derved er det lidt mere overskueligt som kunde, jeg skal af med lidt mindre i moms, dog mere i porto - men evt. lidt flere kunder.

Håber på lidt flere svar. Hvad folks erfaringer er m.m.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:46

Hej Jesper

Som kunde ville jeg gerne betale et mindre fragtgebyr under 50 kr til småpakker..

Som kunde vil jeg ganske givet også se på, om køb over 500-700 er fragtfrit og her handler jeg som regel, hvis der er en valgmulighed..

Men som alt, er det jo altid kunden der kommer til at betale for fragten på den ene eller anden måde, og så er det varens pris der tæller med..

Geeked

Tilmeldt 2. Nov 07
Skrevet kl. 11:56

Keld Lanther:

Hej Jesper

Som kunde ville jeg gerne betale et mindre fragtgebyr under 50 kr til småpakker..

Som kunde vil jeg ganske givet også se på, om køb over 500-700 er fragtfrit og her handler jeg som regel, hvis der er en valgmulighed..

Men som alt, er det jo altid kunden der kommer til at betale for fragten på den ene eller anden måde, og så er det varens pris der tæller med..

Geeked

Hvis jeg valgte at sende fragtfrit eller have en grænse for det, så ville jeg altså ikke umiddelbart sætte mine priser op på varerne.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:59

Keld Lanther:

Dette er ikke helt korrekt. Hvis man fjerner fragtgebyret fra sin shop uden at hæve prisen på sine varer iøvrigt er det åbenlyst butikken der betaler fragten. Mange varer er der så god avance på så det stadig kan være en god forretning for butikken.

/Jesper

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 11:59

Hej Githa

Nej, det ville jeg heller ikke, men fra start er omkostninger nok regnet med i prisen, hvis man vælger denne model med mindre gebyr og fragtfrit.

Geeked

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)