Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår ligger et domænenavn for tæt op ad konkurrentens?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg overvejer at starte et nyt projekt og har et par gode domæner i tankerne. Er dog i tvivl om de ligger for tæt op ad specielt én af konkurrenternes domænenavne.

Eksempel (fiktivt):

Konkurrent: netnøgle.dk

Mit domæne: netnøgler.dk

Spørgsmålet er, om det er mod reglerne at købe et domæne som ligner en konkurrents bare i flertal?

På forhånd tak!

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Skov Iversen:

Hej Alle,

Jeg overvejer at starte et nyt projekt og har et par gode domæner i tankerne. Er dog i tvivl om de ligger for tæt op ad specielt én af konkurrenternes domænenavne.

Eksempel (fiktivt):

Konkurrent: netnøgle.dk

Mit domæne: netnøgler.dk

Spørgsmålet er, om det er mod reglerne at købe et domæne som ligner en konkurrents bare i flertal?

På forhånd tak!

Tænk ikke så meget på selve domænet, det i sig selv er ikke det afgørende!

Tænk mere på din markedsføring overordnet set og sørg for ikke at komme i konflikt med markedsføringsloven. Prøv at forestille dig en potentiel kunde; hvis han skulle bruge et produkt fra enten dig eller din konkurrent, vil han tro på baggrund af domænenavnene at enten dig eller din konkurrent er samme virksomhed? eller er selve domænenavnene en underordnet del af jeres markedsføring.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget principielt der forhindrer dig i det. Det kan dog være en ulempe hvis den eneste forskel er bøjningen af ordet (f.eks. bare et "r"), da du på den måde kan drive besøgende over til din konkurrent (og omvendt). 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Skov Iversen:
Spørgsmålet er, om det er mod reglerne at købe et domæne som ligner en konkurrents bare i flertal?

Jeg plejer at sige som tommelfinger regel, spørg dig selv, ville du føle dig trådt over tæerne, hvis du havde det andet domænenavn og en anden købte det meget lignende navn som du ejede :)  det er altid en god rettesnor

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for jeres svar.

Jeg tror jeg finder på et navn der ligger længere væk fra konkurenterne, så jeg både undgår at kunder bliver forvirret og at konkurenterne føler sig trådt over tæerne, for ja, tror jeg selv jeg ville, hvis der var en der lavede samme nummer på mig ;-)

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkt på hvis din konkurrent får dårlige anmeldelser på eks. trustpilot, det vil så gå ud over din butik, så jeg ville finde på et navn som IKKE ligger for tæt op af din konkurrenter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din konkurrents navn går ind under reglerne omkring varemærker, hvor navnet/firmaet ikke er varemærkeregistreret, men navnet er unikt nok til at gælde som varemærke, så vil de kunne overtage dit DK domæne + de vil kunne sagsøge dig, fordi du lukrerer på deres navn...

Er der tale om et normalt ord, vil de intet kunne gøre :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Tænk ikke så meget på selve domænet, det i sig selv er ikke det afgørende!

Tænk mere på din markedsføring overordnet set og sørg for ikke at komme i konflikt med markedsføringsloven. Prøv at forestille dig en potentiel kunde; hvis han skulle bruge et produkt fra enten dig eller din konkurrent, vil han tro på baggrund af domænenavnene at enten dig eller din konkurrent er samme virksomhed? eller er selve domænenavnene en underordnet del af jeres markedsføring.

Jeg er meget enig.

Man kunne jo frygte, at folk gerne vil besøge din side, men de ender hos konkurrenten grundet tæt beslægtet navn. 

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Skov Iversen:
Jeg tror jeg finder på et navn der ligger længere væk fra konkurenterne, så jeg både undgår at kunder bliver forvirret og at konkurenterne føler sig trådt over tæerne, for ja, tror jeg selv jeg ville, hvis der var en der lavede samme nummer på mig ;-)

 

Hej Thomas.

Jeg vil synes det er en god ide, at finde din egen unikke firma navn, ligesom http://NemProgrammering.dk , men så ville jeg også købe .com domænet så bagdøren vil være lukket.  NemProgrammering.com er feks. ledig, hvad vil du sige til at jeg købte den. :)

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)