ja jeg ville også have den på skrift fra skat - at du må køre privat i bilen din tyske arbejdsgiver i deltidjobbet stiller til rådighed - privat i DK og din kone jo så også må, uden skat af fri bil men det er muligt du kan nøjes med den tyske 1% regel. Det er vist rigtigt at reglen ellers er, at mere end halvdelen af kørslen skal være i udlandet og mystisk nok vist også, at kørsel fra hjem til arbejde - ikke ses som privat men tæller med i firmadelen. (Det er jo normalt ikke firma kørsel når man kører hjemmefra til arbejdsgiver). Husker også noget med et dagskriterie - men med 3 ud af 5 dage burde du være over halvdelen på 12 mdr kunne jeg tro, hvis det er korrekt husket. Mener så også, at med tilladelse - må samboende også køre i den. Kender ikke de præcise regler og kan være runt på gulvet her - men jeg ville garanteret have det på skrift på skat - mener faktisk man skal søge om en tilladelse og denne skal ligge i handskerummet synes jeg at huske fra tidl. amino svar Hvis det er korrekt- så er det nok klogt at søge inden vh John H |
Jeg har ingen viden på området, men jeg tror ikke på, at en herboende dansker uden videre kan opnå afgiftfritagelse af en bil, blot fordi man er løbende over grænsen.
Med mine sønderjyske rødder, så ville jeg ganske enkelt have hørt om finten, såfremt den var mulig.
Som jeg har forstået det, gælder den i tråden omdiskuterede regel kun, hvis man er væsentlig tilknyttet en tysk arbejdsplads. Og ikke hvis man blot har et par kunder i landet.
Opnår trådstarter et andet svar hos SKAT, mødes jeg gerne med trådstarter for en fælles shoppingtur til en tysk bilforhandler :-) Men jeg tror desværre ikke på det.