Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gulplade Varebils ejere skal til at tænke sig rigtig godt om...

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsmæssigt går det ikke nej. Skattemæssigt går det når vi taler om en specialindrettet varebil. Ved en specialindrettet varebil forstås en gulpladebil som er uegnet til privat kørsel. Eks. lastbil, eller en hiace hvor varerummet er indrettet med reoler m.v., hvorimod de såkaldte mpv'ere ikke falder ind under denne betegnelse. 

At det skattemæssigt går i disse situationer skyldes at man skattemæssigt har andre regler for beskatning af fri bil når det er specialindrettede biler. Her er privat kørsel i tilknytning til erhvervsmæssig kørsel godkendt og øvrig privat kørsel udover 1000 km. beskattes med statens satser for kørte kilometer.

Hvis en specialindrettet varebil også konsekvent anvendes til privat kørsel skal der dog ikke meget fantasi til at forestille sig at man vil anse bilen for anvendelig til privat kørsel (det sker jo rent faktisk) 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:04

Fandemig nej - Nu holder vi?

Må jeg ikke holde ind ved bageren og købe min mad ? - Så dør jeg af sult

Jeg køre arbejder 12 / 14 Timer om dagen - Jeg skal fame have noget at spise

Og jeg priotere familien højere end madpakken

Og hvad for nogle papire skal man have i bilen ?

Jeg har aldrig papire på det gods jeg køre før det er læsset af - Er det nu strafbar?

De er ikke ret kloge ved skat - De kan ligeså godt sende et koliktivt girokort til alle der har en eller flere gulpladebiler i deres butik HVER OG EN

i stedet for at bruge så meget tid på at sortere i os - Alle ryger på en eller anden ting

(alle Køre forbi bageren på et eller andet tidspungt - Eller noget tilsvarende)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:22

Hej Flyttemand

Nu er det ikke os, der laver reglerne og kan du eller vil du ikke overholde dem og bliver du snuppet, må du bare tømme lommen og banken for kolde kontanter til SKAT, for med den indstilling, må du have råd til det, så hvorfor ikke bare indregistrere bilen som privatbil?

Madpakken kan du selv smøre hjemmefra og så sparer du igen en masse penge.

Selvfølgelig virker det urimeligt med disse gulpladebils regler, men det er nok de færreste SKAT kontrollører der holder ind ved bageren for at tage dig på fersk gerning med et brød i munden og poserne..men man kan ikke vide sig sikker!!

Geeked

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:38

Lanther ...

Hvilken indstilling ? Jeg syntes det er dybt urimeligt at man ikke må holde ind ved bageren eller hente sit barn på vej hjem

Det kan jeg ikke se har noget med om jeg har råd eller aj at gøre?

Men når man har en vognmandsforretning køre man altså bil hele dagen og en gang imellem er man altså nød til at holde ind og købe enten kaffe eller smøger - Nogle spiser også en gang i mellem

Og Håndværkere holder da også ind ligsom sælgere osv - Ergo kan vi alle blive straffet

Så send da et girokort til alle med det samme .....

Med hensyn til madpakken har jeg nævnt at der ikke altid er tid til at smøre den - Jeg køre hjemmefra kl 07:00 og er næsten aldrig hjemme før 17:00 - Men ofte senere (Også er der lige noget kontorarbejde der skal laves når barnet sover)

jeg kan sagtens få tiden til at gå - Selv om jeg ikke smøre madpakke hver dag

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 20:43

Det handler jo ikke om hvorvidt nogle holder ind for at tanke bilen og købe en kop kaffe.

Jeg syntes reglerne er ok - Udgangspunktet er at alle kører på hvide plader og betaler alle afgifter + moms.

Så har man - for at hjælpe erhvervsdrivende - fjernet dele af skatter, afgifter og moms for dem der bruger bilen til erhverv. Det er da borgerlig tankegang.

Nu er problemet så at nogle har set en fidus i at købe en bil på gule plader og bruge den privat - hvilket ikke er tilladt.

Længere er den historie vel ikke 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:00

Hej PBmarketing

Du beskriver egentlig korrekt for mange og det er godt formuleret..

Alle os, der bruger firmabiler på hvide plader betaler fuld skat af værdien af bilen, og det er ikke småpenge.

Dem der bruger biler på gule plader betaler ingenting i skat og derfor SKAL og MÅ de kun bruge bilen erhvervsmæssigt....

At man er i en situation som den, at man afleverer sine børn på vej hjemmefra til børnehaven og kører på arbejde er en stor mundfuld privatkørsel, fordi gulpladebiler SKAL stå på virksomhedens adresse når, den ikke benyttes erhvervsmæssigt..

At man fra en virksomheds adresse starter sit job, holder ind og henter en madpakke på vej til en byggeplads, gør SKAT nok ikke ret meget ved, hvis du kan bevise, at du vitterligt kommer fra virksomhedens adresse..

så...

Geeked

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:44

Jeg forstår bare ikke hvorfor det overhovedet skal lade gøre at købe bilen som privatperson??

Men det selvfølgelig en helt anden diskussion. Men så kunne vi da have sluppet for alt det pjat med 'misundelses-afgiften' 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:13

Det kunne vi ikke nej. Problemstillingen er nøjagtig den samme når det er et selskab som køber bilen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)