Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af effekter

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jesper, jeg er ikke uenig med dig i dine tanker om kapitalindkomst. Kan se at jeg i en note selv har skrevet praksis omkring 50 timer per måned.

Ulemper er vel så begrænsninger i mulighed for at modregne evt. underskud (kildeartsbegrænsning) og ikke mulighed for brug af vso.

Rart at vide jeg ikke er helt ved siden af hvad angår intensiteten ;)

Enig i ulemperne, men spørgsmålet er jo om der reelt er tale om ulemper. Kapitalindkomst er som regel at foretrække, selv over muligheden for VSO eller andre begrænsninger. Tænker i hvert fald trådstarter som ikke har nogen nævneværdige udgifter vil have en ikke uvæsentlig skattebesparelse på dette (I forhold til personlig indkomst).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08

Jesper_nl:

Prøv lige at kigge forbi personskatteloven § 4, stk. 1, nr. 11.

Udlejningsvirksomhed af den type som beskrives bliver til kapitalindkomst, ellers vælger man i hvert fald at snyde sig selv ;)

OK kendte jeg ikke - og det gælder uanset privat eller i virksomhed/selskab man udlejer - hvad jeg forstå som maskiner osv?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 23:00

Cookie - John Hannover:

Jesper_nl:

Prøv lige at kigge forbi personskatteloven § 4, stk. 1, nr. 11.

Udlejningsvirksomhed af den type som beskrives bliver til kapitalindkomst, ellers vælger man i hvert fald at snyde sig selv ;)

OK kendte jeg ikke - og det gælder uanset privat eller i virksomhed/selskab man udlejer - hvad jeg forstå som maskiner osv?

Hvem man udlejer til har ikke betydning, man kan i øvrigt også udleje til et interesseforbundet selskab (bare man anvender markedspriser)

Og jo det er anlægsaktiver som ikke "forbruges" med det samme der kan anvendes. 

Også skal man (som Whiskey påpegede) huske at omfanget ikke må medføre en månedlig arbejdsbyrde  på omkring ca 50 timer.

Som jeg det, er der to oplagte brugere af denne model. Dem som trådstarter der har et eller flere aktiver som kan udlejes og man ønsker at tjene lidt ekstra. Derudover hvis man skal bruge et "usædvanligt" aktiv i sit selskab, hvor markedslejen på et lignende aktiv er høj set i forhold til anskaffelsesprisen, der kan man jo i selskabet får fradrag (med samme skatteværdi som løn) men ejeren/kapitalejeren beskattes kun som kapitalindkomst i stedet for at få samme sum penge beskattet som løn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02

tak 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)