Jeg har stået og luret på det. Tænk, overtage en kørende virksomhed med overskud, kapital, en bogholder osv.
Der er sikkert mange, der vil takke nej - de får susset af at starte noget op fra bunden. Kæmpe for hver eneste krone og fejre de små sejre...
Men statistikken og bankerne fortæller deres eget sprog. Overtage en virksomhed er klart den bedste løsning, hvis målet er at drive ens egen forretning. Og særligt, hvis man ikke lever for dette sus, men gerne vil en tur op i helikopterne og lege med strategi, kompetencer, HR, eksport, marketing og de andre ting som vi små ikke lige får set til og bygget en plan for.
Jeg er ikke iværksættere, men forretningsudvikler. Det er ikke det samme - og jeg vil trives bedst i at eje en virksomhed, hvor jeg ikke skal vende hver en krone. Jo, jeg tror, at om et halvt eller helt år, så vil jeg begynde alvorligt at kigge gennem virksomhedsbørsen - og måske også kontakte en konsulent om sagen...
Det handler om at gøre det, man selv synes er sjovest - og lade andre om det kedelige...