Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til uddannelse

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også tage kontakt til et af studievalgscentrene rundt om i landet. Dem kan du finde mere om på www.ug.dk. Der sidder studievejledere og er klar til, at vejlede dig - de er flinke og meget meget kompetente.

At dømme ud fra dit indlæg om, at flytte vil jeg gætte på du bor et sted på Sjælland. Udover på CBS kan du også tage HA i Slagelse på Syddansk Universitet - http://www.sdu.dk/Uddannelse/Uddannelsesoversigt/Bachelor/HA_Slagelse.aspx (der er frit optag) 

Tilmeldt 18. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:29

Læst inde på Niels Brocks hjemmeside man kan tage en markedsføringsøkonom eller finansøkonom og derefter læste til ha på 1,5 år i danmark også. så det passer vel?

Ang det med at læse Ha i Århus fx, ville jeg så med en Ha der kunne få adgang til Cand.Merc i Kbh? burde jeg vel næsten kunne

Tilmeldt 11. Apr 05
Skrevet kl. 20:30

Jeg sidder lige og kommer i tanke om, at der vidst nok er noget med, at man kan tage enten finans- eller markedsføringsøkonom og derefter søge ind på HA, hvor du så vil opnå merit i nogle fag. (Det kunne være en bagvej til HA på CBS)

Jeg læser iøvrigt HA på SDU i Esbjerg, og vi har en del studerende på en anden uddannelse som glædeligt er flyttet fra Kbh for, at læse i Esbjerg, netop fordi det er deres drømmestudie. 

Tilmeldt 11. Apr 05
Skrevet kl. 20:31

Når du har en bachelor i noget, så kan du tage kandidaten hvor du nu engang lyster, så længe du opfylder adgangskravende til den pågældende kandidat, men det plejer ikke at være noget problem.

Fra København
Tilmeldt 25. Aug 07
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 20:33

Skulle helt bestemt mene at det kunne lade sig gøre at tage kandidaten i KBH. Men du kan evt. høre studievejledningen i Århus: studier@asb.dk

Vh. Søren

Endnu ikke iværksætter. Læser HA Almen på CBS, indtil ideen og modet kommer. Men så bliver jeg også selvstændig.

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Dec 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:37

Hej Martin

Kommer lige med en personlig mening, som andre fra Niels Brock sikkert bliver sure over....

Jeg vil klart anbefale dig det der før hen hed LUC (Lyngby Uddannelse Center eller Erhvervs Akademi). Dem jeg kender som har taget f.eks. markedsføringsøkonom på Niels Brock var ikke tilfredse når vi sammenlignede. De gik ikke i samme grad i dybden, bøgerne var ikke de samme som CBS (måske lige meget), de lever lidt på et gammelt ry, men er i de hele taget ikke særlig gode - dertil skal du på forhånd vælge fag når du ansøger - det skulle man dengang, og man kan jo ikke vide hvilket fag der er interessant og hvordan eksempelvis lærerne er. En anden bemærkning er at der tilgengæld kræves mere på LUC end Niels Brock så det er sværere at få de gode karakterer...men det ser jeg som en god ting...

Men der er stor forskel på finansøkonom og markedsføringsøkonom - tænk lige over hvad du vil.

Mvh, Danielle 

Danielle Spogárd

Certificeret Life & Business Coach

Certificeret StressCoach

SpogardExcels www.spogardexcels.dk

Tilmeldt 18. Mar 07
Skrevet kl. 20:38

Tror desværre ikke slagelse er så relevant, tager mig vel 1½ time med offentlige transportmidler herfra...

Flytte til Århus eller Aalborg er self også en mulighed, bare lidt af en beslutning med venner og kæreste her. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Dec 07
Skrevet kl. 20:42

Klart en stor beslutning, men for drømmestudiet og ens fremtid skal man måske lige tænke over tingene.

Derfor er det måske et eller andet sted rart at vide, at du altid kan tage f.eks. markedsføringsøkonomen eller finansøkonomen hvor du bor og så have været omkring ½ år længere om det, hvis du selvfølgelig gør det på nomineret tid....

Danielle Spogárd

Certificeret StressCoach

Tilmeldt 18. Mar 07
Skrevet kl. 20:45

Ja det er det jeg tænkte.

For hvad er nemmest, flytte fra Kæreste, venner og familie i KBH hvor jeg bor ret tæt på Niels Brock til Århus for at tage en Ha på 3 år. Eller at tage en af de to uddannelser på Brock på 2 år og derefter opgradere til Ha på 1½ år? der synes jeg altså godt man kan spilde det ½ år mere...

Men er den Ha jeg i så fald får lige så anset som en "ren" Ha? hvis dette giver mening.  

Fra Hellerup
Tilmeldt 22. Dec 07
Skrevet kl. 20:49

Det vil jeg klart mene den er - altså ligeså anset som en ren HA - men hør dig lige ad for en sikkerheds skyld

Men som sagt før...de jeg kender der har gjort således har ingen problemer haft og har alle kanon jobs idag - en bachelor er en bachelor - bare du har den kan man vel sige.

MEN: læs ikke på Niels Brock....

Danielle Spogárd

Certificeret StressCoach

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)