|
Hej, søger lidt hjælp til valg af uddannelse...
Vil gerne ind for noget handel/økonomi, og med tiden gå efter et topjob, men hvad er så bedst? ved godt langt det meste for at nå et topjob er talent og tidligere resultater, men der må alligevel være noget der er bedre end andet. At de fleste store ledere har en MBA er jeg godt klar over, men hvordan man når dertil er lidt forskelligt... Kunne tage en Hd 1. del som er deltid og så være elev ved siden af, men hvor skulle man evt være elev så? Hd.1.del giver så adgang til hd. 2. del, og efter det en MBA
Kunne også tage en Ha, og efterfølgende Cand.merc?
eller finans- eller markedsføringsøkonom og derefter hd. 2del eller Ha...
Er jo en mio uddannelser
Håber nogen kan hjælpe
MVH Martin Schmidt |
Hej Martin
Jeg kan godt forstå dig...jeg selv har en markedsføringsøkonom uddannelse - jeg var super glad for den og det ironiske er, at vi lærte stort set det samme som HA bachelor, dog havde vi ikke alle fag, men brugte de samme bøger.
Idag bruger jeg ikke selv den uddannelse, villle noget andet, men af dem jeg stadig har kontakt med, ved jeg at det ofte var svært at få job, da virksomheder bedst kender til HA, ved hvad det står, har ofte selv den baggrund osv.
Derfor vil jeg anbefale dig HA og efterfølgende cand.merc.
Håber du kan bruge mit råd - hvis du vil mere i dybden med "hvad du skal med dit liv" og valg af uddannelse - kan du jo lige tjekke min profil og sende mig en mail, da jeg er coach indenfor life og business. Jeg har redskaber til at hjælpe dig videre med din problemstilling
Hilsen
Danielle Spogard
Bliv gratis medlem