Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PMV/Enkeltmandsvirksomhed og rejse/kørselsfradrag

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg står og skal til at opstarte min egen virksomhed. Jeg skal købe maskiner til 5.000 inkl. moms og skal tage et kursus i England der har en varighed på 2 dage og koster 500 pund. Mine spørgsmål er:

1. Kan jeg få rejsegodtgørelse for min rejse til England hvis jeg kun har en PMV?

2. Kan det betale sig at lave en enkeltmandsvirksomhed, hvis jeg har tænkt mig at lave virksomheden mens jeg studerer, og altså ikke kommer til at bruge hoveddelen af min energi på den? Er det så ikke lettere med papirarbejde m.m. med en pmv?

Med håb om hurtigt svar.

Mange hilsener

Wace

Fra Rødovre
Tilmeldt 24. May 16
Indlæg ialt: 67
Fra  Starsø Bogføring ApS Skrevet kl. 10:44

Hej Wace.

Forskellen er jo egentlig din omsætningsgrænse. Hvis du regner med at komme over 50.000,- årligt, så kan du lige så godt lave en enkeltmands med det samme. Så skal der indberettes moms og laves selvangivelse. 

Men er det under og bare en hobby, så hold dig til pmw. Så slipper du for noget af papirarbejdet. 

Dog er der nogle krav vedr. udlandet. 

En hurtig søgning på google gav mig dette:

Hvad er en personligt ejet mindre virksomhed (PMV)?

En personlig ejet mindre virksomhed, er som en enkeltmandsvirksomhed ejet af dig selv, og kun dig selv. 
Et krav til at registrere en PMV er nemlig at den kun består af én person og ingen ansatte har.
PMV ligner stort set en almindelig personlig ejet virksomhed.
Forskellen ligger i at man i en PMV ikke afholder moms, fordi man i en PMV ikke må omsætte for over 50.000 kr. i en periode på 12 mdr. i træk.
Så en personligt ejet mindre virksomhed, er blot en uregistreret virksomhed, med et CVR-nummer, dog følger der nogle krav med når du vælger at oprette en personligt ejet mindre virksomhed.