Jeg stiller spørgsmålet på vegne af min mand, som har haft fuldtidsvirksomhed i vores hjem hele 2007. Der er indrettet kontor i et seperat rum i lejligheden; et rum uden gennemgang og med adgang kun via en fordelingsgang. Godt opmuntret af http://tax.dk/pjecer/arbejdsvaerelse.htm har vi besluttet at trække udgiften for kontoret fra. Artiklen nævner at "husleje, el og varme" kan trækkes fra. El og varme er jo nemt nok - det formoder jeg blot er et fradrag i forhold til hvor mange m2 der er på kontoret ift. resten af boligen (procentvis). Men hvordan mht. husleje? Det er en ejerbolig, og vi får jo derfor et personligt fradrag for renter, som vi udnytter. Den udgift kan derfor næppe trækkes fra... eller? Så, summasumarum: Hvordan udregner vi et fradrag for husleje for hjemmekontor? mvh Marianne |
Sidst jeg drøftede emnet med SKAT for et par år siden var svaret at det ikke kunne lade sig gøre i en lejlighed, da de forlangte at rummet skulle have egen indgang, jeg ved ikke om det stadigvæk er sådan.
Siden dengang har jeg fået mig et stort kontor i byen