Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmekontor: Fradrag for husleje - hvordan?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet så er mulighederne de samme men i praksis er det klart, at jeres firma ikke har samme intensitet og omfang når det ikke er full-time beskæftigelse. Hvis I ikke har store trykmaskiner m.v. og vi kun taler om et kontor/adm. vil det nok blive ret vanskeligt. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 01:10

Skal man forstå det som at hvis man lejer et hjemmekontor ud til sin egen virksomhed til 24000 om året, og 8000 af det er udgifter i forma af ejendomsskat, ejendomssværdiskat, el, varme og vand, så skal man kun beskattes af de 16000?

Jeg troede at man fik fradrag for 24000, men det sagde min revisor ikke var sandt, når det var til erhverv man lejede ud.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 02:17

Det var pokkers.. hmmm så har jeg i 5 år gået glip af det,

fordi min revisor påstod det ikke kunne lade sig gørre..
må hellere fra råde alle at bruge <slettet af moderator> fra <slettet af moderator>
det er et rigtig dyrt skod firma :-(

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:47

Det er også korrekt hvad revisoren oplyser. Bundfradraget på de 24.000 kr. kan kun anvendes ved udlejning af en del af en ejendom til beboelse.

Hvis man lejer et kontor ud til 24.000 kr. og har 8.000 kr. i udgifter ja så vil den personlige beskatning udgøre 16.000 kr. og fradraget i virksomheden 24.000 kr. Herved har man netto kun fået fradrag for de faktiske udgifter men fradragsværdien i virksomheden er højere end beskatningen i personligt regi.

Bemærk også at de 8.000 kr. i faktiske udgifter naturligvis kun kan være den andel af de samlede udgifter som kan henføres til det "udlejede".

Iøvrigt kan revisoren fra Nørre Sundby meget vel have ret. Det afhænger meget af de konkrete forhold, og jeg mener ikke man kan konkludere noget om pågældende revisionsfirma på det grundlag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:05

Interessant tråd.

Jeg fradrager 10 % af de faste udgifter (el, varme osv.) over mit firma, idet mit kontor netop udgør 10 % af boligarealet.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på, om man egentlig har ret til et større fradrag på visse poster. Godt nok udgør mit kontor kun 10 % af boligarealet, men jeg er ret sikker på, at kontoret står for langt mere end 10 % af nogle af de faste udgifter. Alene el-udgifterne er jo temmelig høje, da lys, computer, printere osv. står og kører hele dagen.

Er der nogen gængse normer på dette område, eller må man kun fradrage forholdsmæssigt efter antal kvadratmeter? 

Hilsen Pedro

CalvoLingua

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20

Det jeg hørte fra SKAT var, at hvis man kunne påvise, at rummet ikke kunne anvendes privat - altså, f.eks. en madras på gulvet til overnattende gæster og deslige, så kunne det trækkes fra - men i private hjem er det faktisk altid umuligt.

Fra Horsens
Tilmeldt 11. Feb 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:41

Jeg har læst skats vejledning til det og jeg synes det virker rigtigt svært at kunne trække noget fra. Dog kan jeg ikke læse mig til nogle steder om det har en betydning at man bruger sit hjem til at modtage kunder. Nogen der ved noget om det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47219
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)