Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vælg pantone farve ud fra print til tekstiltryk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,
Jeg har lavet nogle printdesigns til sengetøj. Mine print er lavet af en grafiker i CMYK farver i illustrator, og vores producent skal åbenbart bruge dem i Pantone farver. Problemet er at farverne er med mange gradienter, og det vil sige med mange farvekoder.
Mit spørgsmål er.. Hvordan udvælger man pantone farver til tekstiltrykker udfra et print? hvor mange skal koder skal en trykker mon bruge? Jeg håber virkelig, at her er en, som kan hjælpe.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:07

Du skal have din grafiker til at finde frem til hvilke Pantone-farver der skal bruges ud fra de CMYK-værdier som vedkommende har brugt i layoutet.

Det er ikke nødvendigvis bare ligetil. Vi står selv ofte med tilsvarende udfordring i MediaMouse når vi skal lave print eller tryk at noget som kunderne ikke selv har styr på farverne i, og vi derfor skal hjælpe med ændringer af farverne, før vi kan begynde at lave det vi egentlig skulle lave.

Antallet af Pantone-farver kommer helt an på hvor mange farver der konkret er i layoutet. Og der er også nogle farver som man ikke nødvendigvis kan ramme præcist med Pantone-farver. Så der skal man så træffe en beslutning om de farver som kommer tættest på. Så, som sagt, så er det ikke nødvendigvis helt ligetil og derfor vil jeg ikke anbefale at man kaster sig ud i farvekonvertering med mindre man er helt sikker på hvad man laver.

/Jesper

Tilmeldt 5. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:52

Tusind tak for dit fyldestgørende svar Jesper.. Jeg er dog i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre. Printet er håndlavet med akvarel og den grafiker, der har hjulpet os, har scannet dem ind og har fået dem over i Cmyk farver. Der er mange gradienter i, og den grafiker, der hjalp os har desværre ikke nogen erfaring eller mulighed for at hjælpe os med at få Pantone liste på sådan et print.

Vi er meget i tvivl om hvordan vi kommer videre, og om det overhovedet kan lade sig gøre. Har du mon nogen erfaring med håndlavede print Jesper?
Evt et bud til en som jeg vil kunne kontakte for at få hjælp?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)